Genel Bilgi
Kod | BDNZ207 |
Ad | Takım Sporları II (Basketbol) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCAN YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Basketbol oyunun temel teknik hareketlerinin ve becerilerinin öğrencilere kazandırılması
Dersin İçeriği
Bir takım sporu olarak basketbolun tanımı, tarihçesi, temel duruşları, temel hareketleri, stratejileri ve taktikleri, bireysel ve takım savunması, takım hücumu, oyun sistemleri, kural, bilgi, uygulama, gözlem yapma, hata tespiti ve öğretim bilgisi/becerileri öğretimi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
ÖÇ02 | Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır. |
ÖÇ03 | Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar. |
ÖÇ04 | Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar. |
ÖÇ05 | Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
ÖÇ06 | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
ÖÇ07 | Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir. |
ÖÇ08 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
ÖÇ09 | Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar. |
ÖÇ10 | Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler. |
ÖÇ11 | Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
ÖÇ12 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
ÖÇ13 | Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. |
ÖÇ14 | Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar. |
ÖÇ15 | Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel teknik:Savunmada satnce kayma adımı öne, geriye, yana | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Temel teknik:Oyuncuyu savunma topu almış sürmemiş oyuncu, cut eden oyuncu | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Oyuncuyu savunma topu süren oyuncu,topu sürmüş tutmuş | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Temel teknik:Top tarafı Topsuz taraf,açık kapalı duruş topa göre | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Temel teknik: Pas mesafesine göre oyuncuların duruşu,pozisyonlara göre savunma | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Temel teknik: Gurd,forvet,uzun oyuncuya savunma nasıl yapılır | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Temel teknik:1X1,2X2,3X3,4X4 savunmada temel duruş ve savunma ilkeleri | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | 1X1,2X2,3X3,4X4 savunmada temel duruş ve savunma ilkeleri | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Ön taktik: perdeleme ve devrilme hareketi | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Perdeleme ve devrilme hareketive ,devrilme çeşitleri | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Hızlı hucüm,ilk pas ve çıkış çeşitleri | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Hızlı hucüm ,sahaya yayılış koşu koridorları,topun geldigi yer | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Genel tekrar | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel tekrar ve Değerlendirme | Isınma Uygulamalı Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |