Genel Bilgi
Kod | EFGZ201 |
Ad | Topluma Hizmet Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Leyla SARAÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. Leyla SARAÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. SİBEL VURAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. GONCA İNCE (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğretmen NURİ YILDIZ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. MEHMET VURAT (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Topluma Hizmet Uygulamaları dersi öğrencilerin toplumun ihtiyaçlarını analiz etme, çözüm odaklı düşünme, etkili hizmet projeleri tasarlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme süreçlerinde aktif rol alarak organizasyon ve liderlik becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yılmaz, S. (2021). Topluma Hizmet Uygulamaları. Vizetek Yyaıncılık. Kuzucu, K. ve Kamer, T. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi.
Notlar
Aykırı, K. (2020). Topluma Hizmet Uygulamalı Rehberi. Eğiten Kitap. Aksoy, B. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar. |
ÖÇ03 | Panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılır. |
ÖÇ04 | Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır. |
ÖÇ05 | Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi/beceriler kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma-Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve amacı | İlk ders için ön hazırlık bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
2 | Topluma hizmet uygulamaları kapsamında proje geliştirmeye giriş | Projenin hazırlanma amaçlarına yönelik görüşlerini yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Topluma hizmet uygulamaları dersinde proje geliştirme aşamaları | Farklı kurumlara ait proje şablonlarını inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
4 | Topluma hizmet uygulamaları dersinde problem belirleme | Toplumdaki beden eğitimi ve spor alanındaki sorunlara yönelik görüşlerini yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Topluma hizmet uygulamaları dersinde proje planlama | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik toplumsal bir sorun belirleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Topluma hizmet uygulamaları dersinde proje önerisi hazırlama | Tamamlanmış proje örneklerini gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Topluma hizmet uygulamaları dersinde proje önerileri üzerinde sınıf tartışması yapma | Tamamlanmış bir proje önerisini eleştirel gözle inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Proje önerisi hazırlama ve sunma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Proje uygulama kurum ve kuruluşları ile görüşmeler yapma | Etkili iletişim becerilerine yönelik bilgilerini gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Proje uygulama kurum ve kuruluşlarına yönelik resmi yazışma metinlerini hazırlama | Resmi yazışmalara yönelik önceki bilgilerini gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Topluma hizmet uygulamaları dersi projelerini uygulayarak bireysel günlük raporları her uygulama için hazırlama | Proje uygulaması için ihtiyaç duyulan hazırlıkları yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
12 | Proje uygulamalarında yaşanan sorunlar üzerinde tartışma ve çözüm önerileri geliştirme | Proje uygulamasında yaşanan sorunları ve olası çözümleri listeleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Projeler arası destek ve yardımlaşmaya yönelik görüş alış verişinde bulunma | Farklı projelere yönelik olası sorunlara çözüm önerileri geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Topluma hizmet uygulamaları dersi projeleri kapsamında geleceğe yönelik önerileri tartışma | Projenin gelecekte geliştirilmesine yönelik öneriler hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Topluma hizmet uygulamaları dönem sonu uygulamasını tamamlama ve dönem soru raporunu hazırlama | Dönem sonu raporunu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu raporunu hazırlama ve sunma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu raporubu hazırlama ve sunma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 6 | 36 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 69 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,76 | ||
AKTS | 3 AKTS |