Genel Bilgi
Kod | EFMZ203 |
Ad | Öğretim Teknolojileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Leyla SARAÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. Leyla SARAÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretim teknolojileri dersinin amacı öğrencilerin çeşitli öğretim teknolojilerini analiz edebilme ve farklı eğitim senaryolarında nasıl kullanacaklarına dair stratejiler geliştirmelerini, öğretim yöntem ve tekniklerine entegre ederek öğretim sürecinde verimli bir şekilde kullanabilme becerisi kazanmalarını ve teknolojinin eğitimdeki potansiyel faydalarını anlamaları ve teknolojiyi öğretim sürecinde etkin kullanmaya karşı istekli olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yanpar Yelken, T. (2019). Öğretim Teknolojileri. Anı Yayıncılık. Kocaman Karaoğlu, A. (2022). Öğretim Teknolojileri. Nobel Akademi Yayıncılık.
Notlar
Özerbaş, M. A. (2021). Öğretim Teknolojileri. Pegem Akademi. Çalışkan, H. (2022). Yanpar Yelken, T. (2019). Öğretim Teknolojileri. Nobel Akademi Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramları tanımlar |
ÖÇ02 | Öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki önemini açıklar |
ÖÇ03 | Öğretim materyali tasarım ilkelerini listeler |
ÖÇ04 | Öğrenme ortamında kullanılan araç gereçleri sınıflandırır |
ÖÇ05 | Öğretim materyali tasarımında iletişim ve mesaj tasarımı ilkelerini açıklar |
ÖÇ06 | Farklı öğrenci özelliklerine uygun öğretim materyalleri tasarlar |
ÖÇ07 | Öğretim materyallerinin öğrenmeye etkisini değerlendirir |
ÖÇ08 | Öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun etkili öğretim materyali planlama, geliştirme ve uygulama yapmaya değer verir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma toplantısı-Öğretim teknolojilerine yönelik temel kavramlar | İlk ders için ön hazırlık bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | Materyal seçimi ve hazırlanması | Beden eğitimi dersi materyali tasarımı önerisi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Görsel araçlar | Beden eğitimi ve spor alanı görsel araçlarını inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İşitsel araçlar | Beden eğitiminde kullanılması olası işitsel araçları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
5 | Görsel tasarım öğe ve ilkeleri | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik görsel bir materyal inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
6 | Yazılı unsurlar | Beden eğitimi ve spor dersinde kullanılan bir yazılı materyal inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Ders kitapları | Beden eğitimi ve spor dersinde kullanılabilecek bir kitap inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ders konularının gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Gerçek nesneler | Beden eğitimi ve spor dersinde kullanılan gerçek nesneleri listeleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
10 | Modeller ve numuneler | Beden eğitimi ve spor dersinde kullanılabilecek model ve numuneleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Grafik ve şemalar | Beden eğitimi ve spor dersine yönelik grafik içeren bir materyal inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Etkili iletişim | Etkili iletişim kuran beden eğitimi öğretmenlerinin özelliklerini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
13 | Edgar Dale Yaşantı Konisi | Edgar Dale'nin yaşamını inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
14 | Beden eğitimi ve spor alanında kullanılan teknolojiler | Beden eğitiminde kullanılan teknolojileri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
15 | Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi | Bir öğretim materyalinin hangi açılardan değerlendirilebileceğini açıklama | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders konularının gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders konularının gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 13 | 13 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,32 | ||
AKTS | 3 AKTS |