BDMS203 Okul Dışı Öğrenme Ortamları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDMS203
Ad Okul Dışı Öğrenme Ortamları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ERCAN YELDAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı öğretmen adaylarına okul dışı öğrenme ortamları ve kullanımları ile ilgili temel kavramları kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları; okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortamlarda öğretim; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi; okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramlarını tanımlar
ÖÇ02 Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemini bilir
ÖÇ03 Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, tekniklerini bilir.
ÖÇ04 Öğretim materyallerini geliştirir.
ÖÇ05 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlar.
ÖÇ06 Okul dışı öğrenme etkinliklerini değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Okul Dışı Ortamlarda öğretim Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Uygun Öğretim Yöntem Ve Teknikleri (Proje Tabanlı Öğrenme, İstasyon Tekniği ve öğretim materyalleri. Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Müzeler, Müze Kavramı ve çeşitleri, Müze Eğitiminde kullanılan öğrenme kuramları, Müze için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Genel tekarar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Bilim ve Teknoloji Merkezleri (BTM), Türkiye’deki Önemli Bilim ve Teknoloji Merkezleri, Eğitimde Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin kullanımı, BTM gezileri için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Hayvanat Bahçeleri, Türkiye’deki Önemli Hayvanat, Eğitimde Hayvanat Bahçelerinin kullanımı, Hayvanat bahçesi için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
9 Botanik Bahçeleri ve Herbaryum, Türkiye’deki Önemli Botanik Bahçeleri, Eğitimde Botanik Bahçelerinin kullanımı, Botanik Bahçeleri için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Bilim şenlikleri ve Bilim kampı, Eğitimde Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarının kullanımı, Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarında örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Planetaryumlar, Planetaryum kavramı, Planetaryumların amacı ve önemi, Türkiye’deki Önemli Planetaryumlar, Eğitimde Planetaryumların kullanımı, Planetaryum gösterileri ve içerikleri, Planetaryumlar için örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Milli Parklar, Dünya’da ve Türkiye’de Milli Park Kavramı, Türkiye’deki Önemli Milli Parklar, Eğitimde Milli Parkların kullanımı, Milli Parklar için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Akvaryumlar, Türkiye’deki Akvaryumlar, Eğitimde Akvaryumların kullanımı, Akvaryumlar için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Doğa Eğitimleri, TÜBİTAK Doğa Eğitimleri, Doğa Eğitimi Örnekleri Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Değerlendirme. Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları Eğitimde Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları kullanımı Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları öğrenme etkinliklerinin planlanması ve örnek etkinlikler. Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.02.2025 09:45