Genel Bilgi
Kod | BDMS203 |
Ad | Okul Dışı Öğrenme Ortamları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCAN YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı öğretmen adaylarına okul dışı öğrenme ortamları ve kullanımları ile ilgili temel kavramları kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları; okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortamlarda öğretim; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi; okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramlarını tanımlar |
ÖÇ02 | Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemini bilir |
ÖÇ03 | Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, tekniklerini bilir. |
ÖÇ04 | Öğretim materyallerini geliştirir. |
ÖÇ05 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlar. |
ÖÇ06 | Okul dışı öğrenme etkinliklerini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Okul Dışı Ortamlarda öğretim | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Uygun Öğretim Yöntem Ve Teknikleri (Proje Tabanlı Öğrenme, İstasyon Tekniği ve öğretim materyalleri. | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Müzeler, Müze Kavramı ve çeşitleri, Müze Eğitiminde kullanılan öğrenme kuramları, Müze için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Genel tekarar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bilim ve Teknoloji Merkezleri (BTM), Türkiye’deki Önemli Bilim ve Teknoloji Merkezleri, Eğitimde Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin kullanımı, BTM gezileri için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hayvanat Bahçeleri, Türkiye’deki Önemli Hayvanat, Eğitimde Hayvanat Bahçelerinin kullanımı, Hayvanat bahçesi için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Botanik Bahçeleri ve Herbaryum, Türkiye’deki Önemli Botanik Bahçeleri, Eğitimde Botanik Bahçelerinin kullanımı, Botanik Bahçeleri için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bilim şenlikleri ve Bilim kampı, Eğitimde Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarının kullanımı, Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarında örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Planetaryumlar, Planetaryum kavramı, Planetaryumların amacı ve önemi, Türkiye’deki Önemli Planetaryumlar, Eğitimde Planetaryumların kullanımı, Planetaryum gösterileri ve içerikleri, Planetaryumlar için örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Milli Parklar, Dünya’da ve Türkiye’de Milli Park Kavramı, Türkiye’deki Önemli Milli Parklar, Eğitimde Milli Parkların kullanımı, Milli Parklar için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Akvaryumlar, Türkiye’deki Akvaryumlar, Eğitimde Akvaryumların kullanımı, Akvaryumlar için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Doğa Eğitimleri, TÜBİTAK Doğa Eğitimleri, Doğa Eğitimi Örnekleri Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Değerlendirme. | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları Eğitimde Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları kullanımı Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları öğrenme etkinliklerinin planlanması ve örnek etkinlikler. | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |