BDNZ204 Beden Eğitimi ve Spor Öğretim Programları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod BDNZ204
Ad Beden Eğitimi ve Spor Öğretim Programları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SİBEL VURAL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SİBEL VURAL (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; beden eğitimi ve spor öğretim programlarının temel prensiplerini öğretmeyi, öğretmenlerin etkili bir öğretim programı oluşturma ve uygulama becerisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, beden eğitimi ve spor programlarının geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçlerine dair bilgi ve beceri edinirler. Ayrıca, farklı yaş gruplarına ve ihtiyaçlara yönelik programları oluşturma yetkinliği kazanırlar

Dersin İçeriği

Dersin içeriği, öğrencilerin eğitimde yenilikçi ve etkili öğretim programları geliştirmelerine yardımcı olmayı hedefler. Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini inceler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

müfredat.meb.gov.tr Mosston M.ASworth S(2000)Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan

Notlar

müfredat.meb.gov.tr Mosston M.ASworth S(2000)Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beden eğitimi ve spor öğretim programlarının temel kavramlarını açıklar
ÖÇ02 Farklı öğretim programı modellerini karşılaştırır ve uygun olanları seçer
ÖÇ03 Öğretim programlarında hedef belirleme, içerik seçme ve zaman yönetimi'ne karar verir
ÖÇ04 Ders içi ve ders dışı farklı beden eğitimi ve spor etkinlikleri için öğretim planları hazırlar
ÖÇ05 Program geliştirme sürecinde değerlendirme ve geri bildirim verme becerisi uygular
ÖÇ06 Teknoloji ve dijital araçlar kullanarak modern eğitim programları yaratır
ÖÇ07 Eğitimde etkin öğretim yöntemlerini ve stratejilerini uygular
ÖÇ08 Farklı yaş gruplarına ve toplumsal ihtiyaçlara göre özelleştirilmiş öğretim programları tasarlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Beden eğitimi ve spor öğretim programlarının temel kavramları Beden eğitimi ve spor öğretim programı nedir? Program geliştirme sürecinin tarihsel gelişimi Beden eğitimi ve spor öğretim programlarının temel kavramları Beden eğitimi ve spor öğretim programı nedir? Program geliştirme sürecinin tarihsel gelişimi konularının araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Öğretim programlarının felsefi, psikolojik ve pedagojik temelleri Eğitimde program geliştirme ilkeleri Konuların farklı kaynaklardan araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim
3 Beden eğitimi ve spor öğretim programlarının planlanması Öğrenme hedeflerinin belirlenmesi (bilişsel, duyuşsal, psiko-motor hedefler Bilişsel, duyuşsal, psiko-motor hedef kavramlarının araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Programın içeriği: Ders planları, aktiviteler ve kaynaklar Zaman yönetimi ve etkinliklerin planlanması Öğrenme materyallerinin seçimi ve kullanımı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
5 Program modelleri ve yaklaşımları Program modelleri ve yaklaşımları'nın araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması
6 Beden Eğitimi ve Spor Programlarında Öğrenme Teorileri Davranışçı öğrenme teorisi Bilişsel öğrenme teorisi Yapılandırmacı yaklaşım Bütünsel yaklaşım ve çoklu zeka teorisi Etkileşimli öğrenme teorileri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Ara sınav hazırlık çalışmaları Dersin işlenen konularının tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
8 Ara sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Değerlendirme ve geri bildirim yöntemleri Program değerlendirme yöntemleri ve araçları Öğrenci performansını değerlendirme teknikleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Formatif ve sumatif değerlendirme Öğrenciye geri bildirim verme teknikleri Öğrenme sonuçlarını ölçme ve analiz etme Formatif ve sumatif değerlendirme nedir?Araştırınız Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Uygulamalı Beden Eğitimi ve Spor Programları I Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde öğretim programları Spor salonları ve fitness merkezleri için program tasarımı Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Bireysel Çalışma
12 Uygulamalı Beden Eğitimi ve Spor Programları II Çocuklar ve yaşlılar için özelleştirilmiş eğitim programları Sporun ve beden eğitiminin farklı toplumsal kesimlerde uygulanması Konuyla ilgili uygulama örneklerinin araştırılıp, bulunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Teknoloji destekli beden eğitimi ve spor öğretim programları Dijital ve sanal fitness programları Akıllı cihazlar ve giyilebilir teknoloji ile eğitim Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
14 Eğitimde oyun temelli yaklaşım ve uygulamalar Online eğitim ve video tabanlı dersler Örnek videoların bulunması ve izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
15 Eğitimde Etkin Öğretim Yöntemleri ve Stratejileri İşbirlikli öğrenme ve grup çalışmaları Aktivite tabanlı öğrenme ve beceri geliştirme Keşfetmeye dayalı öğretim yöntemleri Öğrenci merkezli öğrenme ve farkındalık kazandırma Farklı kaynaklardan, konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.03.2025 03:01