BDNZ204 Beden Eğitimi ve Spor Öğretim Programları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ204
Ad Beden Eğitimi ve Spor Öğretim Programları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SİBEL VURAL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SİBEL VURAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eğitime özgü temel kavramlar ve bu kavramların beden eğitimi öğretimiyle ilişkisi, Eğitimi ve Beden Eğitimi öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği

Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel beden eğitimi ve spor öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

müfredat.meb.gov.tr Mosston M.ASworth S(2000)Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan

Notlar

müfredat.meb.gov.tr Mosston M.ASworth S(2000)Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Spor kültürü ve olimpik eğitim programlarını geliştirir ve uygular.
ÖÇ02 Etkinliklerin öğretiminde uygun yöntem, teknoloji, araç-gereç ve materyalleri kullanır.
ÖÇ03 Sınıf, takım ve okul spor etkinlikleri yönetiminde bilgili ve beceriklidir
ÖÇ04 Ders içi ve ders dışı farklı beden eğitimi ve spor etkinlikleri için öğretim planları hazırlar ve uygular.
ÖÇ05 Ders içi ve ders dışı farklı beden eğitimi ve spor etkinlikler için etkin ve güvenli öğrenme çevresi oluşturabilir.
ÖÇ06 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği için kendini geliştirme becerilerine sahiptir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bir Öğretmen Olarak kendini geliştirme, kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ders Sunumu, kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Farklı Etkinlikler için Öğrenme Çevresi oluşturma, kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Öğrenmenin Organizasyonu. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Öğretim Planları. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Takım, ikili ve bireysel sporların öğretimi, kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Ara sınav hazırlık çalışmaları kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Öğretim yöntemlerinin sınıf uygulamaları, kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Hareket eğitimi ve uygulamaları, kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Beden Eğitimi derslerinde sınıf yönetimi kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Buluş yolu, benzetim kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Etkinlikler aracılığı ile Bireysel-sosyal sorumluluk eğitimi kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Spor kültürü ve olimpik eğitim kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Beden Eğ. Öğretmeninini hak ve sorumlulukları, .Daha iyi bir öğretmen ve antrenör olma. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.02.2025 10:06