Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | BDNZ204 |
Ad | Beden Eğitimi ve Spor Öğretim Programları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SİBEL VURAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL VURAL
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; beden eğitimi ve spor öğretim programlarının temel prensiplerini öğretmeyi, öğretmenlerin etkili bir öğretim programı oluşturma ve uygulama becerisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, beden eğitimi ve spor programlarının geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçlerine dair bilgi ve beceri edinirler. Ayrıca, farklı yaş gruplarına ve ihtiyaçlara yönelik programları oluşturma yetkinliği kazanırlar
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, öğrencilerin eğitimde yenilikçi ve etkili öğretim programları geliştirmelerine yardımcı olmayı hedefler. Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini inceler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
müfredat.meb.gov.tr Mosston M.ASworth S(2000)Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan
Notlar
müfredat.meb.gov.tr Mosston M.ASworth S(2000)Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beden eğitimi ve spor öğretim programlarının temel kavramlarını açıklar |
ÖÇ02 | Farklı öğretim programı modellerini karşılaştırır ve uygun olanları seçer |
ÖÇ03 | Öğretim programlarında hedef belirleme, içerik seçme ve zaman yönetimi'ne karar verir |
ÖÇ04 | Ders içi ve ders dışı farklı beden eğitimi ve spor etkinlikleri için öğretim planları hazırlar |
ÖÇ05 | Program geliştirme sürecinde değerlendirme ve geri bildirim verme becerisi uygular |
ÖÇ06 | Teknoloji ve dijital araçlar kullanarak modern eğitim programları yaratır |
ÖÇ07 | Eğitimde etkin öğretim yöntemlerini ve stratejilerini uygular |
ÖÇ08 | Farklı yaş gruplarına ve toplumsal ihtiyaçlara göre özelleştirilmiş öğretim programları tasarlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Beden eğitimi ve spor öğretim programlarının temel kavramları Beden eğitimi ve spor öğretim programı nedir? Program geliştirme sürecinin tarihsel gelişimi | Beden eğitimi ve spor öğretim programlarının temel kavramları Beden eğitimi ve spor öğretim programı nedir? Program geliştirme sürecinin tarihsel gelişimi konularının araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Öğretim programlarının felsefi, psikolojik ve pedagojik temelleri Eğitimde program geliştirme ilkeleri | Konuların farklı kaynaklardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim |
3 | Beden eğitimi ve spor öğretim programlarının planlanması Öğrenme hedeflerinin belirlenmesi (bilişsel, duyuşsal, psiko-motor hedefler | Bilişsel, duyuşsal, psiko-motor hedef kavramlarının araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Programın içeriği: Ders planları, aktiviteler ve kaynaklar Zaman yönetimi ve etkinliklerin planlanması Öğrenme materyallerinin seçimi ve kullanımı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Program modelleri ve yaklaşımları | Program modelleri ve yaklaşımları'nın araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
6 | Beden Eğitimi ve Spor Programlarında Öğrenme Teorileri Davranışçı öğrenme teorisi Bilişsel öğrenme teorisi Yapılandırmacı yaklaşım Bütünsel yaklaşım ve çoklu zeka teorisi Etkileşimli öğrenme teorileri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Ara sınav hazırlık çalışmaları | Dersin işlenen konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
8 | Ara sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Değerlendirme ve geri bildirim yöntemleri Program değerlendirme yöntemleri ve araçları Öğrenci performansını değerlendirme teknikleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Formatif ve sumatif değerlendirme Öğrenciye geri bildirim verme teknikleri Öğrenme sonuçlarını ölçme ve analiz etme | Formatif ve sumatif değerlendirme nedir?Araştırınız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Uygulamalı Beden Eğitimi ve Spor Programları I Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde öğretim programları Spor salonları ve fitness merkezleri için program tasarımı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Bireysel Çalışma |
12 | Uygulamalı Beden Eğitimi ve Spor Programları II Çocuklar ve yaşlılar için özelleştirilmiş eğitim programları Sporun ve beden eğitiminin farklı toplumsal kesimlerde uygulanması | Konuyla ilgili uygulama örneklerinin araştırılıp, bulunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Teknoloji destekli beden eğitimi ve spor öğretim programları Dijital ve sanal fitness programları Akıllı cihazlar ve giyilebilir teknoloji ile eğitim | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
14 | Eğitimde oyun temelli yaklaşım ve uygulamalar Online eğitim ve video tabanlı dersler | Örnek videoların bulunması ve izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
15 | Eğitimde Etkin Öğretim Yöntemleri ve Stratejileri İşbirlikli öğrenme ve grup çalışmaları Aktivite tabanlı öğrenme ve beceri geliştirme Keşfetmeye dayalı öğretim yöntemleri Öğrenci merkezli öğrenme ve farkındalık kazandırma | Farklı kaynaklardan, konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |