BDNZ208 Ritim Eğitimi ve Dans

5 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ208
Ad Ritim Eğitimi ve Dans
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. SİBEL VURAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dans ve temel ritim eğitimine ilişkin teknik çalışmaların uygulanabilmesine için doğru bir temelin yerleştirilmesi ve becerilerin öğrencilere kavratılması.

Dersin İçeriği

Ritim ve dansla ilgili temel kavramlar, müzik ve hareket ritmi, dans araç-gereç ve malzemeleri, özellikleri, dans alıştırmaları, duruş çalışmaları, yürüyüşler, sıçrama, sekme ve galoplar, ritim, melodi ve müzik seçimi, bireysel ve eşli egzersizler, vals, tango, caz, dansa ilişkin adımlamalar, kompozisyonlar, ritim ve dansla ilgili kavramların, tekniklerin ve kompozisyonların öğretimi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ritim Eğitimi ve Dans F. Altay, Y. Bulca, Ankara. Yaratıcı Dans İçin Ders Planları, S. Carline, Nobel, 2016. Koreografi, Doğaçlama Kullanımına Basit Bir Yaklaşım, S. C. Minton, Bağırgan Yayımevi, Ankara 1999. Oyun, Dans ve Müzik, A. G. Saraç, Nobel, 2017. Yaratıcı Hareket ve Dans, M. E. Garcia, New Books, 2006. Yirminci Yüzyılda Dans Sanatı Kuram ve Pratik, Ş. S. Aksan, G. Ertem, Boğaziçi Yayınevi, 2007. Küresel Bale ve Dans Ansiklopedisi, 2. Cilt, D. Yeşiltaş, Kalkedon Yayınları 2011, İstanbul, 2011. Küresel Bale ve Dans Ansiklopedisi, 1. Cilt, D. Yeşiltaş, Kalkedon Yayınları 2011, İstanbul, 2011. Dans ve Hareket Terapisi, Grup Uygulamaları, B. Yeşilyaprak, Ş. Çağlar, Nobel, 2011.

Notlar

Ritim Eğitimi ve Dans F. Altay, Y. Bulca, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dans ve ritim ile ilgili temel kavramlar, dans çeşitlerinin öğrenilmesi. Dans ve ritim ile ilgili araştırma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 Müzik ve hareket ritmi ile ilgili ritim eğitim ve dans çalışmaları. Ritim ile ilgili araştırma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
3 Dans araç gereç ve malzemeleri ile ilgili bilgiler, farklı materyallerle çalışmalar, kostüm ve sahne makyajı ile ilgili bilgi edinilmesi. Sahne makyajı ile ilgili evde deneme çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
4 Dansta temel vücut tekniği kullanımı, postür, ısınma, vücut dalgaları çalışmaları. Doğru bir postür duruşunun nasıl olması gerektiği ile ilgili araştırma ve ayna karşısında postür çalışması denemeleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
5 Yürüyüşler, sekme ve sıçramalar, galop adımı, lokomotor ve non-lokomotor hareketlerin öğrenilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Dairesel dönüşler, pivot örnekleri, pratik uygulamalar Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Denge çeşitleri ve çalışmaları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Dansta temel adım Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Dansta esneklik çalışmaları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Dansta dönüş, denge, dans pozisyonları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
12 Ritim duygusunun gelişmesi ve müziğe uygun ritmik hareketler yapabilme Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
13 Yaratıcı dans ve modern dans uygulamaları koreografi çalışmaları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
14 Eşli çalışmalar. Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Sınava hazırlık çalışmaları. Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.02.2025 12:03