Genel Bilgi
Kod | BDNZ301 |
Ad | Antrenman Bilgisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antrenman kavramı ve alt başlıklarını bilir. Antrenman plan ve program hazırlama ile ilgili temel kavramları bilir. Temel motorik özellikleri bilir.
Dersin İçeriği
Antrenman biliminin temel ilkeleri, antrenman kavramı, temel motorik özelliklerin tanımı ve antrenmanı, antrenman planlaması, bazı temel motorik özelliklerin geliştirilmesinde kullanılan yöntemlerin kuram ve uygulama bilgisi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
antrenman teorisi Uğur Dündar, Antrenman Kavramı ve Yöntemi yazar Tudor Bompa
Notlar
SUCCESFULL COACHİNG yazar RANİER MARTENS
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | ANTRENMAN PRENSİPLERİ NELERDİR BİLİR. |
ÖÇ02 | ANTRENMANDA YÜKLENME PRENSİPLERİNİ BİLİR. |
ÖÇ03 | ANTRENMANDA YÜKLENME NORMATİFLERİNİ BİLİR. |
ÖÇ04 | ANTRENMANDA YÜKLENME YÖNTEMLERİNİ BİLİR. |
ÖÇ05 | TEMEL MOTORİK ÖZELLİKLERİ BİLİR. |
ÖÇ06 | ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE DAYANIKLILIK KAVRAMINI BİLİR VE GELİŞTİRME YÖNTEMLERİNİ TARTIŞIR. |
ÖÇ07 | ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE DENGE, ÇEVİKLİK VE GÜÇ KAVRAMLARINI BİLİR VE GELİŞTİRME YÖNTEMLERİNİ TARTIŞIR. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ANTRENMAN NEDİR. ANTRENMAN BİLGİSİ VE ANTRENMAN BİLİMİ NEDİR. | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | ANTRENMANLA İLGİLİ ALT KAVRAMLAR. | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | ANTRENMAN PRENSİPLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | ANTRENMANDA YÜKLENME PRENSİPLERİNİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | NTRENMANDA YÜKLENME NORMATİFLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | ANTRENMANDA YÜKLENME YÖNTEMLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | TEMEL MOTORİK ÖZELLİKLER | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | ÖDEV HAZIRLAMA | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE DAYANIKLILIK | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE KUVVET | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE SÜRAT | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE HAREKETLİLİK | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE BECERİ VE KOORDİNASYON | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | ANTRENMAN BİLİMİNE GÖRE DENGE, GÜÇ, ÇEVİKLİK | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | YILLIK, 3-6 AYLIK, 1 AYLIK, HAFTALIK, GÜNLÜK VE BİRİM ANTRENMAN PLAN VE PROGRAM | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ÖDEV HAZIRLAMA | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ÖDEV HAZIRLAMA | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |