BDNZ303 Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ303
Ad Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Leyla SARAÇ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. Leyla SARAÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Beden eğitimi ve spor öğretimi dersinde, öğretmen adaylarının beden eğitimi ve spor öğretiminde etkili bir şekilde görev alabilmeleri için gerekli olan alana özgü yöntemler konusunda bilgi, beceri ve tutum kazanmaları amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Öğrenme-öğretme süreçleri, alana özgü öğretim yöntemleri, genel öğretim yöntemlerinin beden eğitimi öğretimine uygulanması, incelenmesi, özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi ve mikro-makro düzeyde planlanması, öğretimin değerlendirilmesi, öğretim beceri ve uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Demirhan, G. (2009). Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi (Çeviri: Tüzemen, E.). Spor Yayınevi ve Kitabevi.

Notlar

Demirhan, G. (2009). Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi (Çeviri: Tüzemen, E.). Spor Yayınevi ve Kitabevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beden eğitimi ve spor öğretimine yönelik temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Öğretmen ve öğrenci merkezli beden eğitimi ve spor öğretim yöntemlerini karşılaştırır.
ÖÇ03 Öğretmen merkezli beden eğitimi ve spor öğretim yöntemlerine uygun ders planı hazırlar.
ÖÇ04 Öğrenci merkezli beden eğitimi ve spor öğretim yöntemlerine uygun ders planı hazırlar.
ÖÇ05 Öğretmen merkezli beden eğitimi ve spor öğretim yöntemlerini kullanarak beden eğitimi ve spor dersi işler.
ÖÇ06 Öğrenci merkezli beden eğitimi ve spor öğretim yöntemlerini kullanarak beden eğitimi ve spor dersi işler.
ÖÇ07 Öğretmen ve öğrenci merkezli beden eğitimi öğretim yöntemlerini kullanarak işlediği derslerde beklenmeyen durumlara yönelik adaptasyonlar yapar.
ÖÇ08 Beden eğitimi ve spor dersi öğretim yöntemlerine yönelik değerlendirme yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma-Beden eğitimi ve spor öğretim yöntemlerine yönelik temel düşünce İlk ders için ön hazırlık bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
2 Beden eğitimi ve spor dersinde Komut Stili'nin kullanımı Komut stili ile işlenen beden eğitimi ve spor dersi deneyimlerini yazıya dökme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
3 Beden eğitimi ve spor dersinde Alıştırma Stili'nin kullanımı Alıştırma stili ile işlenen beden eğitimi ve spor dersi deneyimlerini yazıya dökme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
4 Beden eğitimi ve spor dersinde Eşli Çalışma Stili'nin kullanımı Eşli çalışma stili ile işlenen beden eğitimi ve spor dersi deneyimlerini yazıya dökme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
5 Beden eğitimi ve spor dersinde Kendini Denetleme Stili'nin kullanımı Kendini denetleme stili ile işlenen beden eğitimi ve spor dersi deneyimlerini yazıya dökme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Anlatım
6 Beden eğitimi ve spor dersinde Katılım Stili'nin kullanımı Katılım stili ile işlenen beden eğitimi ve spor dersi deneyimlerini yazıya dökme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
7 Beden eğitimi ve spor öğretim yöntemlerine yönelik karşılaştırmalı tekrar Önceki öğrenilenlerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Konuların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Beden eğitimi ve spor dersinde Yönlendirilmiş Buluş Stili'nin kullanımı Soru-cevap yöntemi ile işlenen beden eğitimi ve spor dersi deneyimlerini yazıya dökme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Beden eğitimi ve spor dersinde Problem Çözme Stili'nin kullanımı Keşif yöntemi ile işlenen beden eğitimi ve spor dersi deneyimlerini yazıya dökme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
11 Beden eğitimi ve spor dersinde Kişisel Program Öğrencinin Tasarımı Stili'nin kullanımı Tasarım içeren beden eğitimi ve spor dersi deneyimlerini yazıya dökme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Beden eğitimi ve spor dersinde Öğrencinin Başlatması Stili'nin kullanımı Öğrenci merkezli işlenen beden eğitimi ve spor dersi deneyimlerini yazıya dökme Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Tartışma
13 Beden eğitimi ve spor dersinde Kendi Kendine Öğretme Stili'nin kullanımı Öğrencinin kendi öğrenmesini oluşturduğu beden eğitimi ve spor dersi deneyimlerini yazıya dökme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
14 Beden eğitimi ve spor öğretim yöntemi üzerine genel değerlendirme Öğretim yöntemlerinin tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Beden eğitimi ve spor öğretim yöntemleri yelpazesinin ders planlarına yansımasına yönelik genel değerlendirme Öğretim yöntemleri kullanılarak hazırlanmış ders planlarını gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konularının tümünün tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konularının tümünün tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.02.2025 03:15