Genel Bilgi
Kod | BDNZ303 |
Ad | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Leyla SARAÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. Leyla SARAÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Beden eğitimi ve spor öğretimi dersinde, öğretmen adaylarının beden eğitimi ve spor öğretiminde etkili bir şekilde görev alabilmeleri için gerekli olan alana özgü yöntemler konusunda bilgi, beceri ve tutum kazanmaları amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Öğrenme-öğretme süreçleri, alana özgü öğretim yöntemleri, genel öğretim yöntemlerinin beden eğitimi öğretimine uygulanması, incelenmesi, özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi ve mikro-makro düzeyde planlanması, öğretimin değerlendirilmesi, öğretim beceri ve uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Demirhan, G. (2009). Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi (Çeviri: Tüzemen, E.). Spor Yayınevi ve Kitabevi.
Notlar
Demirhan, G. (2009). Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi (Çeviri: Tüzemen, E.). Spor Yayınevi ve Kitabevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beden eğitimi ve spor öğretimine yönelik temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Öğretmen ve öğrenci merkezli beden eğitimi ve spor öğretim yöntemlerini karşılaştırır. |
ÖÇ03 | Öğretmen merkezli beden eğitimi ve spor öğretim yöntemlerine uygun ders planı hazırlar. |
ÖÇ04 | Öğrenci merkezli beden eğitimi ve spor öğretim yöntemlerine uygun ders planı hazırlar. |
ÖÇ05 | Öğretmen merkezli beden eğitimi ve spor öğretim yöntemlerini kullanarak beden eğitimi ve spor dersi işler. |
ÖÇ06 | Öğrenci merkezli beden eğitimi ve spor öğretim yöntemlerini kullanarak beden eğitimi ve spor dersi işler. |
ÖÇ07 | Öğretmen ve öğrenci merkezli beden eğitimi öğretim yöntemlerini kullanarak işlediği derslerde beklenmeyen durumlara yönelik adaptasyonlar yapar. |
ÖÇ08 | Beden eğitimi ve spor dersi öğretim yöntemlerine yönelik değerlendirme yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma-Beden eğitimi ve spor öğretim yöntemlerine yönelik temel düşünce | İlk ders için ön hazırlık bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Beden eğitimi ve spor dersinde Komut Stili'nin kullanımı | Komut stili ile işlenen beden eğitimi ve spor dersi deneyimlerini yazıya dökme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | Beden eğitimi ve spor dersinde Alıştırma Stili'nin kullanımı | Alıştırma stili ile işlenen beden eğitimi ve spor dersi deneyimlerini yazıya dökme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Beden eğitimi ve spor dersinde Eşli Çalışma Stili'nin kullanımı | Eşli çalışma stili ile işlenen beden eğitimi ve spor dersi deneyimlerini yazıya dökme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
5 | Beden eğitimi ve spor dersinde Kendini Denetleme Stili'nin kullanımı | Kendini denetleme stili ile işlenen beden eğitimi ve spor dersi deneyimlerini yazıya dökme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Anlatım |
6 | Beden eğitimi ve spor dersinde Katılım Stili'nin kullanımı | Katılım stili ile işlenen beden eğitimi ve spor dersi deneyimlerini yazıya dökme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Beden eğitimi ve spor öğretim yöntemlerine yönelik karşılaştırmalı tekrar | Önceki öğrenilenlerin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Konuların tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Beden eğitimi ve spor dersinde Yönlendirilmiş Buluş Stili'nin kullanımı | Soru-cevap yöntemi ile işlenen beden eğitimi ve spor dersi deneyimlerini yazıya dökme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Beden eğitimi ve spor dersinde Problem Çözme Stili'nin kullanımı | Keşif yöntemi ile işlenen beden eğitimi ve spor dersi deneyimlerini yazıya dökme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
11 | Beden eğitimi ve spor dersinde Kişisel Program Öğrencinin Tasarımı Stili'nin kullanımı | Tasarım içeren beden eğitimi ve spor dersi deneyimlerini yazıya dökme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Beden eğitimi ve spor dersinde Öğrencinin Başlatması Stili'nin kullanımı | Öğrenci merkezli işlenen beden eğitimi ve spor dersi deneyimlerini yazıya dökme | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Tartışma |
13 | Beden eğitimi ve spor dersinde Kendi Kendine Öğretme Stili'nin kullanımı | Öğrencinin kendi öğrenmesini oluşturduğu beden eğitimi ve spor dersi deneyimlerini yazıya dökme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Beden eğitimi ve spor öğretim yöntemi üzerine genel değerlendirme | Öğretim yöntemlerinin tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Beden eğitimi ve spor öğretim yöntemleri yelpazesinin ders planlarına yansımasına yönelik genel değerlendirme | Öğretim yöntemleri kullanılarak hazırlanmış ders planlarını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konularının tümünün tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konularının tümünün tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |