Genel Bilgi
Kod | BDNZ313 |
Ad | Yüzme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sportif etkinliklerden biri olarak temel yüzme becerilerinin sergilenmesi, ve bu becerileri başkalarına doğru metotlarla aktararak yüzme öğretilebilmesi, yüzmenin günlük yaşamda ve sportif alandaki kullanım ve öneminin oluşturulması
Dersin İçeriği
Yüzmenin tanımı, tarihçesi, güvenlik kuralları ile su içinde temel hazırlık çalışmaları (su üstünde durabilme ve ilerleme), serbest, sırt üstü ve kurbağalama tekniklerinde ayak vuruşu, kol çekişi, nefes alma, koordinasyon sağlama, dönüş ve dalışlar, gözlem yapma, hata tespiti ve öğretim bilgisi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Herkez İçin Yüzme , Kare Yayınları, Ana Maria Olaru
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel Yüzme Tekniklerini kullanarak yüzer |
ÖÇ02 | Temel eğitimde kullanılan araç gereçleri tanır |
ÖÇ03 | Havuz kullanım kurallarını ve çalışma düzenini kavrar |
ÖÇ04 | Yüzme öğretim basamaklamalarını bilir |
ÖÇ05 | Yüzmede uygulanan yarışma kurallarını bilir |
ÖÇ06 | Yüzmenin hayati öneme sahip olduğunun farkına varır |
ÖÇ07 | Yüzme tesislerini tanır ve tesis özelliklerini bilir |
ÖÇ08 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
ÖÇ09 | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
ÖÇ10 | Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüzmenin tarihçesi, havuzlar ve malzemeleri, tesis kullanım kuralları ve önemi | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Neden yüzme bilmeliyiz, yararları. Suya uyum ve beceri alıştırmaları ve öğretim basamakları | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Krawl tekniğine giriş. Özellikleri | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Krawl tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Krawl tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Yüzmede çıkış (start) | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Sırtüstü tekniğine giriş. Özellikleri | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Sırtüstü tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Sırtüstü tekniğinde kol çekişi, ayak vuruşu ve nefes . Uluslar arası yüzme yarış kuralları. | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kurbağalama tekniğine giriş. Özellikleri | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Kurbağalama tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Kurbağalama tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Kelebek yüzme, Yüzme stillerinin dönüş ve çıkış özelliklerine bakış. | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Genel Tekrar | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |