BDNZ302 Beceri Öğrenimi

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ302
Ad Beceri Öğrenimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, hareketi öğrenme aşamasındaki süreçleri açıklama, hareket dönemlerine yönelik hareket eğitimi tutum ve becerileri kazanmaktır.

Dersin İçeriği

Motor Öğrenme; temel kavramları ve motor davranışlar,Öğrenme çeşitleri ve teorileri sınıflar, hareket planlaması,Motor davranış ve öğrenme ile ilgili 2 boyutlu ve çok boyutlu sistemler yaklaşımı,Sporda Motor Kontrol Teorileri,Öğrenme Kuram ve Stilleri, Öğretim Stratejileri ve Motor öğrenmede İdeal Alıştırmaların Organizasyonu ve Programlanması,Hareketin kontrolü; hata Tespiti ve hataların analizinin incelenmesi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Hareket ve Beceri Öğretimi Prof. Dr. Metin Sayın

Notlar

ÖZ, E., & SUVEREN ERDOĞAN, C. E. R. E. N. (2019). Beceri Öğrenimi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hareket ve Beceri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir.
ÖÇ02 Beceri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir.
ÖÇ03 Becerinin çeşitlerini açıklayabilir.
ÖÇ04 Sporda Beceri sınıflama yaklaşımlarını açıklayabilir.
ÖÇ05 Hareketin kontrolünü sağlayan sistemleri açıklayabilir.
ÖÇ06 Geri bildirim çeşitlerini açıklar ve uygulayabilir.
ÖÇ07 Beceri testlerini analiz edebilir
ÖÇ08 Beceri öğrenimi sınıflandırma safhalarını açıklayabilir.
ÖÇ09 Beceri öğreniminde ikili ve çoklu yaklaşımları açıklayabilir.
ÖÇ10 Hareket kontrolü ve hafıza ilgili ilgili kavramları açıklayabilir.
ÖÇ11 Beceri öğreniminde geri bildirim çeşitlerini açıklayabilir.
ÖÇ12 Amatör ve profesyonellerde geri bildirim çeşitlerini uygulayabilir.
ÖÇ13 Spor branşları ile ilgili testleri analiz edebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hareket ve Becerinin Tanımı ve genel kavramların açıklanması Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Becerinin çeşitleri; motor beceri, bilişsel beceri, algısal beceri Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Sporda Beceri sınıflama yaklaşımları; Kesik, seri devamlı beceriler Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Motorsal beceri ve öğrenme aşamaları Hiyerarşik teori ve basamak teorisi Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Beden eğitimi ve sporda çevresel durumlar ve soysal , bireysel faktörler Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Beden Eğitimi ve sporda öğrenmede Kuram ve yöntemler Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Beceri oğrenme evreleri ve sınıflaması Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Vize sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 ikili ve çoklu yaklaşım methodu Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Beden eğitimi ve sporda bireysel farklılıklar Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Hareketin kontrolü;Beceri Öğreniminde Algı; Bellek: Hatırlama, Unutma; Sinir Sistemi Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Beden eğitimi ve sporda geri bildirim çeşitleri içsel dışsal geribildirim (amatör ve profesyonel sporcularda)beceri öğreniminde duyumsal yardımlar Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Beden eğitimi ve sporda dikkat ve dikkati etkileyen faktörler Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Beceri Alıştırmalarının Nitelik, Nicelik ve Zamansal Yönleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Becerilerin Transferi; Reaksiyon Zamanı; Motivasyon Kaynak okuma. Ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 08:13