BDNZ304 Fiziksel Uygunluk

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ304
Ad Fiziksel Uygunluk
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Fiziksel uygunluk kavramı ve alt başlıklarını bilir. Fiziksel uygunluk plan ve program hazırlama ile ilgili temel kavramları bilir.

Dersin İçeriği

Fiziksel uygunluk kavramı ve alt başlıklar. Tarihten bugüne fiziksel uygunluk kavramı anlayışı. Fiziksel uygunluk için neler yapılmalı, nasıl yapılmalı ve ne kadar yapılmalı.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Fiziksel Uygunluk, Kamil Özer

Notlar

Fiziksel Uygunluk, Erdal Zorba


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 FİZİKSEL UYGUNLUK NEDİR BİLİR VE TARTIŞIR.
ÖÇ02 TANSİYON, NABIZ KAVRAMLARININ FİZİKSEL UYGUNLUK İLİŞKİSİ
ÖÇ03 AKCİĞER VOLÜM VE KAPASİTELERİNİN BİLİNMESİ
ÖÇ04 FİZİKSEL UYGUNLUK BELİRLEME TESTLERİ (ANAEROBİK TESTLER)
ÖÇ05 BELİRLEME TESTLERİ (BECERİ KOORDİNASYON TESTLERİ)
ÖÇ06 FİZİKSEL UYGUNLUK GELİŞTİRİCİ EGZERSİZLERİN PROGRAMLAMASI VE TAKİBİ


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 FİZİKSEL UYGUNLUK NEDİR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
2 FİZİKSEL UYGUNLUK İLE İLGİLİ ALT KAVRAMLAR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 TANSİYON, NABIZ KAVRAMLARI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 AKCİĞER VOLÜM VE KAPASİTELERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 TESTLERİN UYGULANMASI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 AEROBİK TESTLER Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 ANAEROBİK TESTLER Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav ÖDEV HAZIRLAMA Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 ESNEKLİK TESTLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 DENGE TESTLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 BECERİ KOORDİNASYON TESTLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 INSANITY TRAINING CONCEPT Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 TABATA - HIITTRAINING CONCEPT Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 CALISTENIC-CROSSFIT TRAINING CONCEPT Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 FİZİKSEL UYGUNLUK GELİŞTİRİCİ EGZERSİZ PROGRAMLAMA Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınav ÖDEV HAZIRLAMA Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ÖDEV HAZIRLAMA Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 08:13