Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | EFMZ302 |
Ad | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SİBEL VURAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL VURAL
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; Türk eğitim sisteminin yasal temellerini ve örgütsel yapısını tanıtmayı amaçlayan bir derstir.
Dersin İçeriği
Eğitim sistemlerinin oluşumu ve Türk eğitim sisteminin yapısı; Türk eğitim sistemini düzenleyen temel yasalar; Millî Eğitim Bakanlığının merkez, taşra ve yurt dışı örgütü; Türk eğitim sisteminde öğretim kademeleri; Türk eğitim sisteminde insan gücü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklar; Türk eğitim sisteminde reform ve yenileşme girişimleri; örgüt-yönetim teorileri ve süreçleri; sosyal bir sistem ve örgüt olarak okul; insan kaynağının yönetimi; öğrenci özlük işleri; eğitim ve öğretimle ilgili işler; okul işletmeciliğiyle ilgili işler; okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri; Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel tartışma ve yönelimler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Elife Doğan Kılıç(Editör) Eğiten Kitap Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Notlar
Elife Doğan Kılıç(Editör) Eğiten Kitap Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitim sitemindeki insan gücü kaynağını ve bu sitemi yürüten erki açıklar |
ÖÇ02 | Eğitimde yönetim sürecini açıklar |
ÖÇ03 | Eğitimde yönetim yaklaşımlarını karşılaştırır ve uygulama örneklerini ifade eder |
ÖÇ04 | Eğitim programının yönetimini açıklar |
ÖÇ05 | Öğrenci işlerinin yönetimini açıklar |
ÖÇ06 | Türk Eğitim sisteminin örgüt yapısını anlatır |
ÖÇ07 | Eğitim yöneticisinin görev, yetki ve sorumluluklarını açıklar |
ÖÇ08 | Türk eğitim sistemindeki güncel sorunları belirler ve çözüm önerileri geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkeleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Türk eğitim sisteminin yasal dayanakları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Türk Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları / Milli Eğitim Temel Kanunu, İlköğretim ve Eğitim Kanunu | Öğrencilerin gruplar halinde araştırma yapmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Türk eğitim sisteminin yapısı | Türk eğitim sisteminin yapısı'nın çizelgeye dönüştürülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
5 | Yönetim kuramları/ yönetimde klasik kuramlar" | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yönetim kuramları / Yönetimde neoklasik kuramlar" | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yönetim kuramları / Yönetimde modern kuramlar | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Eğitim ve okul yönetimi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yönetim süreçleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Öğrenci işlerinin yönetimi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İnsan kaynaklarının yönetimi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Eğitim programının yönetimi | Öğrenciler gruplaşarak okullardaki eğitim proğramını araştırır | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Destek işleri ve bütçenin yönetimi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Okula toplumsal katılım | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 13 | 13 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,32 | ||
AKTS | 3 AKTS |