BDNZ306 Doğa Sporları (Oryantring)

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ306
Ad Doğa Sporları (Oryantring)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; öğrencilerin oryantiring sporu hakkında genel bilgileri kazanmalarıı aynı zamanda oryantiring uygulamalarını da öğrenmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Doğa sporlarına giriş ve tanımlar, doğal yaşam kavramı ve özellikleri, doğa yürüyüşü, doğada yer ve yön belirleme, etkinlik planlama ve organizasyon bilgisi, doğa ortamında yaşama uyum sağlama, güvenli hareket bilgi ve becerisi. Bu bilgi ve becerilerin bir doğa sporu olan oryantringde uygulanması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

oryantiring ders notları F.ŞAHİN

Notlar

oryantiring ders notları F.ŞAHİN


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Özgüven, stresle başa çıkabilme, kendine güven konularını hatırlar.
ÖÇ02 Doğa sevgisi ve doğada yön bulma konuları hakkında bilgileri sıralar.
ÖÇ03 Doğada karşılaşılabilecek çeşitli engelleri aşabilmeyi hatırlar.
ÖÇ04 Harita bilgisi okuyabilme terminolojisini hatırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Orienteering sporunu tanıma Orienteering hakkında bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Orienteering haritalarının özellikleri ve genel harita bilgisi. Haritalar konusu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Pusulayı tanıma ve pusulalı ve pusulasız yön bulmak. Pusula konusu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Orienteering haritası ile doğada yürüyüş. Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Harita üzerindeki sembollerin doğadaki görünüşlerini değerlendirmek. Harita sembolleri hakkında genel bilgi edinilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Çok amaçlı salonda orienteering uygulaması. Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Açık alanda labirent orienteering oyununun uygulanması. A Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Arasınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Açık alanda labirent orienteering oyununun uygulanması. B Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
10 Orienteering tekniklerinin uygulanması. A Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Orienteering tekniklerinin uygulanması. B Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Orienteering tekniklerinin uygulanması. C Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Orienteering tekniklerinin uygulanması. D konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
14 Orienteering tekniklerinin uygulanması. E Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Orienteering tekniklerinin uygulanması. F Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 11:15