Genel Bilgi
Kod | BDNZ308 |
Ad | Doğa Sporları (Trekking) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; öğrencilerin doğa sporları hakkında genel bilgiler edinmesi. Öğrencilerin doğa sporlarının toplumsal yararları ve gerekliliğini alglamalarını sağlamak, aynı zamanda doğanın bizlere sunduğu imkanların farkına varıp doğaya saygılarının geliştirilmesinde katkıda bulunmaktır.
Dersin İçeriği
Doğa sporlarına giriş ve tanımlar, doğal yaşam kavramı ve özellikleri, doğa yürüyüşü, doğada yer ve yön belirleme, etkinlik planlama ve organizasyon bilgisi, doğa ortamında yaşama uyum sağlama, güvenli hareket bilgi ve becerisi. Bu bilgi ve becerilerin bir doğa sporu olan trekkingde uygulanması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Doğa sporları ders notları. Cem Yoksuler YILMAZ
Notlar
Doğa sporları ders notları. Cem Yoksuler YILMAZ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci doğanın temel özelliklerini hatırlar. |
ÖÇ02 | Doğada uyulması gereken ekolojik ve töresel ilkeleri sıralar. |
ÖÇ03 | Doğa yürüyüşünde gerekli olan malzemeleri hatırlar. |
ÖÇ04 | Doğa yürüyüşlerinin türlerini ve uygulama biçimlerini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Trekking Tanımı | Treking hakkında genel bir araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Trekking öncesinde, uygulama sırasında ve sonrasında yapılması gerekenler. A | Treking hakkında genel bir araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Trekking öncesinde, uygulama sırasında ve sonrasında yapılması gerekenler. B | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Trekking için gerekli malzemeler; Giysilerin özellikleri; Ayakkabı özellikleri. C | Doğa yürüyüşünde kullanılan malzemeler hakkında genel bir araştırma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kıyafetler | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çadır ve diğer malzemeler | Çadır kullanımı ile ilgili videolar izlenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Bölgedeki treking alanları | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Trekingde güvenlik önlemleri | Doğa yürüyüşünde karşılaşılan kazalar hakkında bilgi toplama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kampüs çerisi treking uygulamaları A | Treking videoları izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kampüs çerisi treking uygulamaları B | Treking videoları izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kampüs çerisi treking C uygulamaları | Treking videoları izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kampüs çerisi treking uygulamaları D | Treking videoları izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kampüs çerisi treking uygulamaları E | Treking videoları izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Kampüs çerisi treking uygulamaları F | Treking videoları izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |