BDNZ314 Raket Sporları(Tenis)

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod BDNZ314
Ad Raket Sporları(Tenis)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders tenis için gerekli olan temel teknik becerileri edinmeyi, eğitim öğretim metotlarını kullanımını ile oyun kurallarını ve sahayı tanıyarak karşılıklı maç yapabilme düzeyine erişmeyi hedefleyerek mesleki yaşamına katkı sunmayı amaçlar

Dersin İçeriği

Bir raket sporu olan tenisin tanımı, tarihçesi ve faydaları, farklı oyun seviyeleri ve bunlara yönelik öğretim basamakları, malzemeler ve tesis, yeni başlayanlara yönelik oyun durumları, taktikler ve vuruş tekniklerinin öğrenilmesi ve bunların öğretilmesi, yarışmaların organizasyonu ve eğitim programları geliştirme.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders Notu

Notlar

Tenis adım adım başarı, Ekin yayıncılık, Jim Brown & camille Soulier


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel Forehand, backhand,vole ve servis tekniğini uygular
ÖÇ02 Saha ölçülerini bilir ve sahanın bölgelerini tanır
ÖÇ03 Basit düzeyde maç yapabilir ve yönetir
ÖÇ04 Öğretimde temel eğitim metotlarıyla hareket eder
ÖÇ05 Tenisi sportif mesleki yaşamına adapte eder
ÖÇ06 Çok yönlü beceri kazanır
ÖÇ07 Mesleki hayatında empati kurar
ÖÇ08 Turnuva takip edebilir ve oynar
ÖÇ09 Eksiklerinin ve becerilerinin farkına varır
ÖÇ10 Arkadaşlarıyla ortak çalışır
ÖÇ11 Sportif temel deneyimleri kazanır
ÖÇ12 Antrenörlük iletişim becerisi kazanır
ÖÇ13 Antrenörlük davranışı ve disiplini edinir
ÖÇ14 Sportif sosyal çevresinde iletişim becerileri sergiler.
ÖÇ15 Mesleki öz güven kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tenis tarihçe, saha ve kullanılan malzemeler Litaretür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
2 Raket ve topla beceri alıştırmaları Litaretür Tarama ve konuyla ilgili videolar izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
3 Raket tutuşu. Forhand tekniğine giriş Litaretür Tarama ve konuyla ilgili videolar izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
4 Forhand Egzersiz tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
5 Backhand tekniğine giriş Litaretür Tarama ve konuyla ilgili videolar izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
6 Backhand Tekniğini geliştirme Egzersiz tekrarları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Servis tekniğine giriş Litaretür Tarama ve konuyla ilgili videolar izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
9 Servisi iyileştirme Servis egzersizlerini tekrarlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 Servis karşılama Litaretür Tarama ve konuyla ilgili videolar izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 Vole tekniğine giriş Litaretür Tarama ve konuyla ilgili videolar izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Vole tekniği Vole tekniğini geliştirici egzersizlerin yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Tekler ve çiftler oyun kuralları Litaretür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 Ders içi tekler turnuvası Müsabaka videolarının izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 Ders içi çiftler turnuvası Müsabaka videolarının izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.02.2025 10:52