Genel Bilgi
Kod | BDNZ314 |
Ad | Raket Sporları(Tenis) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders tenis için gerekli olan temel teknik becerileri edinmeyi, eğitim öğretim metotlarını kullanımını ile oyun kurallarını ve sahayı tanıyarak karşılıklı maç yapabilme düzeyine erişmeyi hedefleyerek mesleki yaşamına katkı sunmayı amaçlar
Dersin İçeriği
Bir raket sporu olan tenisin tanımı, tarihçesi ve faydaları, farklı oyun seviyeleri ve bunlara yönelik öğretim basamakları, malzemeler ve tesis, yeni başlayanlara yönelik oyun durumları, taktikler ve vuruş tekniklerinin öğrenilmesi ve bunların öğretilmesi, yarışmaların organizasyonu ve eğitim programları geliştirme.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Tenis adım adım başarı, Ekin yayıncılık, Jim Brown & camille Soulier
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel Forehand, backhand,vole ve servis tekniğini uygulayabilir |
ÖÇ02 | Saha ölçülerini bilir ve sahanın bölgelerini tanır |
ÖÇ03 | Basit düzeyde maç yapabilir ve yönetebilir |
ÖÇ04 | Öğretimde temel eğitim metotlarıyla hareket edebilir |
ÖÇ05 | Tenisi sportif mesleki yaşamına adapte edebilir |
ÖÇ06 | Çok yönlü beceri kazanır |
ÖÇ07 | Mesleki hayatında empati kurabilir |
ÖÇ08 | Turnuva takip edebilir ve oynayabilir |
ÖÇ09 | Eksiklerinin ve becerilerinin farkına varır |
ÖÇ10 | Arkadaşlarıyla ortak çalışabilir |
ÖÇ11 | Sportif temel deneyimleri kazanır |
ÖÇ12 | Antrenörlük iletişim becerisi kazanır |
ÖÇ13 | Antrenörlük davranışı ve disiplini edinir |
ÖÇ14 | Sportif sosyal çevre kazanır |
ÖÇ15 | Mesleki öz güven kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tenis tarihçe, saha ve kullanılan malzemeler | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Raket ve topla beceri alıştırmaları | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Raket tutuşu. Forhand tekniğine giriş | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Forhand | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
5 | Backhand tekniğine giriş | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Backhand Tekniğini geliştirme | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Servis tekniğine giriş | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
9 | Servisi iyileştirme | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Servis karşılama | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Vole giriş | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Vole tekniği | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Tekler ve çiftler oyun kuralları | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Ders içi tekler turnuvası | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Ders içi çiftler turnuvası | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |