BDNS304 Biyomekanik

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNS304
Ad Biyomekanik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

BİYOMEKANİK KAVRAMLAR İLE SPORTİF HAREKETLERİN İLİŞKİSİNİ KURABİLME, SPORDA KULLANILAN HAREKETLERİN MEKANİK AÇIDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİNİ YAPABİLME BECERİSİ KAZANMA

Dersin İçeriği

Spor biyomekaniğinin tarihsel gelişimi, Newton hareket yasaları, denge ve vücut ağırlık merkezi, çeşitli teknik ve durumların biyomekaniği (koşu, gülle ve çekiç atma, olimpik halter kaldırışı, jimnastik, yüzme, futbol da serbest vuruş, futbol topları ve aerodinamiği), hareket analizi ve analizinde teorik yaklaşımlar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Spor Biyomekaniği Serap İnal

Notlar

Spor Biyomekaniği


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI
ÖÇ02 BİYOMEKANİĞİN TEMEL KAVRAMLARI VE TANIMLAR
ÖÇ03 İNSAN HAREKETLERİNİN İNCELENMESİ
ÖÇ04 YOL, UZAKLIK, HIZ VE İVMELENME
ÖÇ05 AĞIRLIK, KÜTLE, EYLEMSİZLIK VE MOMENTUM
ÖÇ06 KUVVET VE ETKİLERİ-DIŞ KUVVETLER
ÖÇ07 KUVVET ÇİFTİ VE EGZANTRİK KUVVET


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 BİYOMEKANİĞİN TEMEL KAVRAMLARI VE TANIMLAR okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 İNSAN HAREKETLERİNİN İNCELENMESİ okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 YOL, UZAKLIK, HIZ VE İVMELENME Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 AĞIRLIK, KÜTLE, EYLEMSİZLIK VE MOMENTUM okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 KUVVET ETKİLERİ-DIŞ KUVVETLER reading Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 KUVVET VE ETKİLERİ okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav
9 İÇ KUVVETLER okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 KUVVET VE ETKİLERİ-İÇ KUVVETLER okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 KOORDİNAT SİSTEMLERİ VE DENGE okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 HAREKET KALDIRAÇ SİSTEMLERİ VE EKLEM YAPILARI okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 EGZANTRİK KUVVET okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 KUVVET ÇİFTİ V okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 KONULARIN GENEL TEKRARI okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev Hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.02.2025 11:47