Genel Bilgi
Kod | BDNS304 |
Ad | Biyomekanik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
BİYOMEKANİK KAVRAMLAR İLE SPORTİF HAREKETLERİN İLİŞKİSİNİ KURABİLME, SPORDA KULLANILAN HAREKETLERİN MEKANİK AÇIDAN PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİNİ YAPABİLME BECERİSİ KAZANMA
Dersin İçeriği
Spor biyomekaniğinin tarihsel gelişimi, Newton hareket yasaları, denge ve vücut ağırlık merkezi, çeşitli teknik ve durumların biyomekaniği (koşu, gülle ve çekiç atma, olimpik halter kaldırışı, jimnastik, yüzme, futbol da serbest vuruş, futbol topları ve aerodinamiği), hareket analizi ve analizinde teorik yaklaşımlar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Spor Biyomekaniği Serap İnal
Notlar
Spor Biyomekaniği
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI |
ÖÇ02 | BİYOMEKANİĞİN TEMEL KAVRAMLARI VE TANIMLAR |
ÖÇ03 | İNSAN HAREKETLERİNİN İNCELENMESİ |
ÖÇ04 | YOL, UZAKLIK, HIZ VE İVMELENME |
ÖÇ05 | AĞIRLIK, KÜTLE, EYLEMSİZLIK VE MOMENTUM |
ÖÇ06 | KUVVET VE ETKİLERİ-DIŞ KUVVETLER |
ÖÇ07 | KUVVET ÇİFTİ VE EGZANTRİK KUVVET |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | BİYOMEKANİĞİN TEMEL KAVRAMLARI VE TANIMLAR | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İNSAN HAREKETLERİNİN İNCELENMESİ | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | YOL, UZAKLIK, HIZ VE İVMELENME | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | AĞIRLIK, KÜTLE, EYLEMSİZLIK VE MOMENTUM | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | KUVVET ETKİLERİ-DIŞ KUVVETLER | reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | KUVVET VE ETKİLERİ | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
|
9 | İÇ KUVVETLER | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | KUVVET VE ETKİLERİ-İÇ KUVVETLER | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | KOORDİNAT SİSTEMLERİ VE DENGE | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | HAREKET KALDIRAÇ SİSTEMLERİ VE EKLEM YAPILARI | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | EGZANTRİK KUVVET | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | KUVVET ÇİFTİ V | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | KONULARIN GENEL TEKRARI | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |