BDMS401 Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDMS401
Ad Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA İNCE
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. GONCA İNCE (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireylerde tamamlayıcı tedavi olarak fiziksel aktivitenin, egzersiz ve antrenman programlarının etkili olmasına yönelik bilgi ve beceri kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri; DEHB’nin temel belirtileri (dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik); DEHB’nin çocuk üzerinde sosyal, duygusal ve okul başarısı yönünden etkileri; DEHB’nin nedenleri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB olan çocuklara yaklaşım biçimleri; DEHB olan öğrencilerin yönlendirilmesi; DEHB olan çocukların eğitimi; okul-aile işbirliğinin sağlanması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna Yönelik İnterdisipliner (Fiziksel Aktivite, Eğitim ve Sanat) Eğitim Modelleri Kitabı

Notlar

İnternet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) tanımı yapar
ÖÇ02 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) türlerini açıklar
ÖÇ03 DEHB nedenleri, belirtilerini tanımlar
ÖÇ04 DEHB olan bireylerde görülen sorunları bilir
ÖÇ05 DEHB’de eğitimsel planlamayı yapar
ÖÇ06 DEHB olan bireylerde sporda öğretim yöntemlerini tanımlar
ÖÇ07 DEHB’de tedavi yöntemleri bilir
ÖÇ08 DEHB’de fiziksel aktivite ve sporun etkilerini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) tanımı çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 DEHB nedenleri, belirtileri çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
3 DEHB sınıflandırması, görülme sıklığı çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
4 DEHB çocuklukta yaşanan sorunlar çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
5 DEHB ergenlikte yaşanan sorunlar çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 DEHB’de eğitimsel planlama çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 DEHB olan bireylerde sporda öğretim yöntemleri çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 DEHB’de tedavi yöntemleri çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması
10 DEHB’de fiziksel aktivite ve sporun etkileri çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 DEHB’de medikal tedaviyi tamamlayıcı tipte terapi çalışmaları çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
12 DEHB olan bireylerle çalışan eğitmenlere öneriler çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
13 DEHB olan bireylerin ailelerine öneriler çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Proje uygulamaları çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 DEHB olan bireylere yönelik proje uygulamaları çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 10:57