BDNZ405 Eğitsel Oyunlar

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ405
Ad Eğitsel Oyunlar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Beden egitimi ve sporda egitsel oyunun onemi

Dersin İçeriği

Eğitsel oyunların tanım ve tarihçesi, oyunun çocuklar için önemi, çocuk gelişimine etkisi, oyun ortamı ve aletleri, temel hareket kavramlarının oyunla öğretimi, oyun seçimi, bireysel ve grup oyunları, koordinasyon geliştiren oyunlar, ritmik etkinlikler içeren oyunlar, oyun materyali hazırlama ve oynama.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006

Notlar

Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Egitsel oyunun ozelliklerini bilme
ÖÇ02 Egitsel oyularin faydalarini bilme
ÖÇ03 Egitsel oyunlarin çesitlerini bilme
ÖÇ04 Eğitsel oyunun kullanldığı yerleri bilme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitsel oyunun tanımı ve tarihçesi Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Oyunun hedef ve amacı, oyun öğretimi ve öğretimin amacı Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri; -fiziksel gelişim -psikomotor gelişim -sosyal gelişim Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Duygusal gelişim Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Zihinsel gelişim Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Oyun seçimi ve öğretimi, oyun uygulamaları Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Oyun ortamı ve aletleri, oyun uygulamaları Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Oyunların gruplandırılması, oyun uygulamaları Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Oyunda öğretmenin dikkat etmesi gereken noktalar, oyun uygulamaları Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Oyunlarda güvenlik önlemleri, oyun uygulamaları Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Oyun öğretiminin planlanması Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması A Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması B Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 08:38