Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | BDNZ405 |
Ad | Eğitsel Oyunlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. SUNAY ATAKAN (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Oyun aracılığı ile teknik beceriler kazandırmak. Sportif ve toplumsal kurallara uymayı öğretmek. Eğitsel Oyunları Beden Eğitimi ve Spor branşlarında ısınma, Teknik pekiştirme ile öğretimi hızlandırmak. Oyunların sportif çalışmalarında aktivitenin başında, ortasında ve sonunda nasıl kullanılacağını öğretmek.
Dersin İçeriği
Oyun tanımı. Eğitsel oyunların incelenmesi. Eğitsel oyun ile kazanılan beceriler. Sportif ve toplumsal kurallar ve uygulamalar. Eğitsel Oyunları Beden Eğitimi ve Spor branşlarındaki önemi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006 Özsu, N. Oyunlarla Spor Eğitimi Spor Yayınevi ve Kitapevi Dumat Ofset, Mersin 2008
Notlar
Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006 Özsu, N. Oyunlarla Spor Eğitimi Spor Yayınevi ve Kitapevi Dumat Ofset, Mersin 2008
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki gelişimlerinin eğitsel oyunlar ile gelişimini sağlamak. |
ÖÇ02 | Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
ÖÇ03 | Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
ÖÇ04 | Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
ÖÇ05 | Eğitsel oyunlar ile yeteneklerinin belirlenmesini sağlamak. |
ÖÇ06 | Oyunlar ile zihinsel gelişimi sağlamak |
ÖÇ07 | Eğitsel oyunlarda planlama ve uygulama. |
ÖÇ08 | Eğitsel oyunların çocuklar üzerindeki gelişimini etkiler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitsel oyunun tanımı ve tarihçesi | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Oyunun hedef ve amacı, oyun öğretimi ve öğretimin amacı | Konu araştırması Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri | Görsel materyallerin izlenmesi Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri; -fiziksel gelişim -psikomotor gelişim -sosyal gelişim | Görsel materyallerin izlenmesi Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Duygusal gelişim | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Zihinsel gelişim | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Oyun seçimi ve öğretimi, oyun uygulamaları | Görsel materyallerin izlenmesi Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Oyun ortamı ve aletleri, oyun uygulamaları | Görsel materyallerin izlenmesi Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Oyunların gruplandırılması, oyun uygulamaları | Görsel materyallerin izlenmesi Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Oyunda öğretmenin dikkat etmesi gereken noktalar, oyun uygulamaları | Görsel materyallerin izlenmesi Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Oyunlarda güvenlik önlemleri, oyun uygulamaları | Görsel materyallerin izlenmesi Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Oyun öğretiminin planlanması | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Beden eğitimi ve Oyun öğretiminde Ölçme Değerlendirme. | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Oyun Öğretiminde örgütlenme. | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |