Genel Bilgi
Kod | BDNS403 |
Ad | Beden Eğitimi ve Sporda İletişim Becerileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, iletişim kavramını ve kapsamını incelemek ve önemini tartışmak, Kitle iletişimin ve popüler kültürün gelişimini değerlendirerek iletişim sürecinin bu gelişimlere etkisini irdelemek ve iletişim kavramı ile ilişkili örnek olayları analiz etmektir.
Dersin İçeriği
Sporda İletişim Becerilerinin incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İletişim Becerileri (Prof.Dr. Demet GİRBÜZ -Arş.Gör. Ayşen TEMEL EĞİNLİ)
Notlar
İletişimÇatışmaları ve Empati(Prof.Dr. Üstün DÖKMEN)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | İletişim disiplinini oluşturan konuları öğrenir. |
ÖÇ03 | İletişim ile ilgili örnek olayları analiz eder. |
ÖÇ04 | İletişim becerilerinin spor ortamlarındaki yararlarını değerlendirir. |
ÖÇ05 | Çalışma ortamında ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde olmayı öğrenir. |
ÖÇ06 | Mesleki etik ilkelerine uygun bir şekilde davranmayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişime Giriş (Temel Kavramlar) | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İçsel İletişim | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bireyler Arası İletişim, grup ve örgüt iletişimi | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İletişim için varoluşun boyutları | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İlişki paradigmaları | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İletişim türleri | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sözsüz İletişim | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Kitle İletişimi | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Aile İçi İletişim | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Spor eğitim ve öğretim süreci | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Spor eğitim ve öğretim sürecinde iletişim engelleri | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Empatik iletişim süreci | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Antrenör sporcu arası iletişim | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Spor ve İletişim | Kaynak okuma,ön araştırma,konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |