BDNZ404 Sağlıklı Yaşam İçin Egz.Programlama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ404
Ad Sağlıklı Yaşam İçin Egz.Programlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MURAT SANRI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. MEHMET VURAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öprencilerin sağlıklı yaşam için egzersiz programlamasına dair temel olarak bilgi kazanmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Sağlıklı yaşam için egzersiz proğramlamaları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Dündar, U. (2003). Antrenman teorisi. Nobel Yayın Dağıtım.

Notlar

Bayraktar, B., ve Kurtoğlu, M. (2009). Sporda performans, etkili faktörler, değerlendirilmesi ve artırılması. Klinik Gelişim Dergisi, 22(1), 16-24.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sağlıklı yaşamın önemi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Temel hareket becerileri hakkında bilgi kazanır.
ÖÇ03 Sağlıklı yaşam için temel düzey egzersiz programı hazırlamayı öğrenir.
ÖÇ04 Farklı yaş grupları için sağlıklı yaşam egzersizlerinin temellerini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sağlıklı Yaşam İçin Egz.Programlamanın temelleri çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Aralıklı antrenman yöntemleri ve antrenman program amaçları çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Aralıklı antrenman yöntemleri ve planlanması çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 yaşlara göre antrenman planlama çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Farklı yaş gruplarına göre antrenman planlanması. çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 yürüyüş egzersizi planlama ve nabız aralıkları hesaplama çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 koşu egzersizleri vplanlama ve nabız aralıkları hesaplama çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 ağırlık çalışmaları piramidal çalışma prensipleri çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 birim kuvvat ve devamlılığı piramidi çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 çabuk kuvvet ve devamlılığı pramidi çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 istasyon çalışma prensipleri çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 üçlü istasyon çalışmaları çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 antrenman bilgisi yardımcı aletler kullanımı çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 çesitli testler ve ölçümler çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 08:15