BDNZ404 Sağlıklı Yaşam İçin Egz.Programlama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ404
Ad Sağlıklı Yaşam İçin Egz.Programlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET VURAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öprencilerin sağlıklı yaşam için egzersiz programlamasına dair temel olarak bilgi kazanmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Fiziksel hareketsizliğin yol açtığı sağlık sorunları konusunda bilgi sahibi olmasını ve sağlıklı bir yaşamın sürdürülebilmesi için egzersiz programı hazırlayabilecek bilgi ve becerileri kazanmak. Bu ders kapsamda ülkemizde de sık görülen ve hareketsiz yaşam ile doğrudan ilişkisi olan hastalıklar hakkında genel bir bilgiye sahip olunacak ve bu hastalıkların önlenmesi için hazırlanacak egzersiz programlarının genel ilkeleri, sağlıkla ilgili uygunluk bileşenlerinin söz konusu hastalarla ilişkisi ve bu bileşenlerin nasıl geliştirileceği konularda bilgi ve beceri sahibi olacaklardır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Dündar, U. (2003). Antrenman teorisi. Nobel Yayın Dağıtım.

Notlar

Bayraktar, B., ve Kurtoğlu, M. (2009). Sporda performans, etkili faktörler, değerlendirilmesi ve artırılması. Klinik Gelişim Dergisi, 22(1), 16-24.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sağlıklı yaşamın önemi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Temel hareket becerileri hakkında bilgi kazanır.
ÖÇ03 Sağlıklı yaşam için temel düzey egzersiz programı hazırlamayı öğrenir.
ÖÇ04 Farklı yaş grupları için sağlıklı yaşam egzersizlerinin temellerini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sağlıklı Yaşam İçin Egz.Programlamanın temelleri çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Aralıklı antrenman yöntemleri ve antrenman program amaçları çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Aralıklı antrenman yöntemleri ve planlanması çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 yaşlara göre antrenman planlama çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Farklı yaş gruplarına göre antrenman planlanması. çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 yürüyüş egzersizi planlama ve nabız aralıkları hesaplama çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 koşu egzersizleri vplanlama ve nabız aralıkları hesaplama çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 ağırlık çalışmaları piramidal çalışma prensipleri çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 birim kuvvat ve devamlılığı piramidi çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 çabuk kuvvet ve devamlılığı pramidi çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 istasyon çalışma prensipleri çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 üçlü istasyon çalışmaları çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 antrenman bilgisi yardımcı aletler kullanımı çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 çesitli testler ve ölçümler çeşitli görsel ve yazılı dökümasyonlar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 09:33