BDNZ406 Uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ406
Ad Uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA İNCE
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. GONCA İNCE (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kaynaştırılmış eğitim alan engelli bireylerin tipik gelişim gösteren akranlarıyla aktif beden eğitimi dersine ve fiziksel aktivitelere katılımını sağlamak.

Dersin İçeriği

Engellilik tanımı, engellilik nedenleri, türleri (down sendromu, otizm spektrum bozukluğu, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, öğrenme güçlüğü, işitme, görme, zihinsel engellilik vb.), kaynaştırma eğitimi alan engelli bireylerin beden eğitimi ve spor derslerinde ve fiziksel aktivitelerinde kullanılan öğretim yöntemleri, uyarlanmış beden eğitimi tanımı, uyarlamaları ve örnekleri, bireysel eğitim programı (BEP) ve örnekleri, uyarlanmış beden eğitimi proje uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

İnternet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Engellilik tanımı ve türlerini bilir.
ÖÇ02 Engelli grupların özelliklerini açıklar.
ÖÇ03 Kaynaştırılmış eğitimde uyarlanmış beden eğitimi programı hazırlayabilir.
ÖÇ04 Uyarlanmış beden eğitimi dersinin anlamını bilir ve açıklar.
ÖÇ05 Uyarlanmış beden eğitimi dersinde kullanılacak öğretim yöntemlerini bilir.
ÖÇ06 Uyarlanmış beden eğitimi dersi uygulaması sonuçlarını test eder ve değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uyarlanmış Beden Eğitimi (UBE) hakkında bilgilendirme. UBE nasıl yapılır. Neden gereklidir. UBE yapılırken nelere dikkat edilmelidir. konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Engellilik tanımı, türleri, özellikleri, engellilerde spor ve fiziksel aktivite kategorileri. konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 UBE tanımı, kullanım nedenleri, kimler yararlanır. Engellilerde Bireysel Eğitim Programı (BEP) nasıl yapılmalı. Nelere dikkat edilmelidir. konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 UBE de uyarlamalar nasıl yapılır. Örnek çalışma grupları oluşturma ve tartışma. konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
5 UBE de kullanılabilecek Uygulamalı Davranış Analizi (UDA) nedir. Nasıl kullanılmalı. Beden Eğitimi dersine nasıl modifiye edilmelidir. UBE de öğretim yöntemleri ve stratejileri nelerdir. konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
6 UBE de öğretim yöntemleri ve stratejileri nelerdir. konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
7 Farklı engel gruplarında hangi öğretim yöntemleri ve stratejilerinin kullanılması gerektiğinin anlatılması. konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
8 Ara Sınav arasınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 UBE teorik bilgilerin uygulamasının yapılması konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 UBE dersi ile ilgili proje çalışması sunuları konu araştırması, uygulama ve ders sunusu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 UBE ile ilgili proje çalışması sunuları 1 konu araştırması, uygulama ve ders sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 UBE dersi ile ilgili proje sunuları 2 konu araştırması, uygulama ve ders sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 UBE dersi ile ilgili proje sunuları 3 konu araştırması, uygulama ve ders sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Proje çalışması sunuları 4 konu araştırması, uygulama ve ders sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 UBE dersi ile ilgili proje çalışması sunuları 5 konu araştırması, uygulama ve ders sunusu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 08:15