BDMS402 Öğrenme Güçlüğü

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDMS402
Ad Öğrenme Güçlüğü
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA İNCE
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. GONCA İNCE (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı disleksi, disgrafi, diskalkuli, başka türlü adlandırılamayan öğrenme güçlüklerine sahip bireylerin eğitimine yönelik bilgi ve beceri kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yaygınlık ve görülme sıklığı; öğrenme güçlüğünün nedenleri; erken müdahale; müdahaleye tepki modeli; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanağı olan uygulamalar; okuma, yazma ve matematik becerilerini destekleme; akademik olmayan becerileri destekleme.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

SERTDEMİR, B. İ., BABAR, M. S., & CENGİZ, E. (2020). Özgül Öğrenme Güçlüğü (Vol. 1). Alafon Dil, Konuşma ve Gelişim Yayınları.

Notlar

Görgün, B., & Melekoğlu, M. A. (2019). Türkiye’de özel öğrenme güçlüğü alanında yapılan çalışmaların incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 83-106.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenme güçlüğü genel tanımını yapar.
ÖÇ02 Okul öncesi ve 1 ve 8. sınıfa kadar olan belirtilerini açıklar.
ÖÇ03 Okuma ile ilgili belirtileri ve yapılabilecekleri açıklar.
ÖÇ04 Diskalkul matematik öğrenme bozukluğu ve yapılabilecekleri açıklar.
ÖÇ05 Yazma bozukluğu ve yapılabilecekleri açıklar.
ÖÇ06 Yazma güçlüğünde görülecek yazım hatalarını düzeltebilir ve çalışmalarını yapar.
ÖÇ07 Dispraksi duyusal entegrasyon bozukluğu ve çalışmaları açıklar.
ÖÇ08 Disfazi konuşma ile ilgili problemleri ve yapılabilecekleri açıklar.
ÖÇ09 Disfazi -afazi konuşma dili ile ilgili güçlükleri açıklar.
ÖÇ10 İşitsel işleme bozukluğunu açıklar.
ÖÇ11 Görsel işleme bozukluğunu ve yapılabilecekleri açıklar.
ÖÇ12 Aileye yapılacak rehberlik çalışmalarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 öğrenme güçlüğü nedir genel tanımı görsel ve yazılı dökümanlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
2 okul öncesi belirtiler nelerdir, 1- ve 8 sınıfa kadar belirtileri görsel ve yazılı dökümanlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
3 Okuma ile ilgili belirtiler ve yapılabilecekler görsel ve yazılı dökümanlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
4 Diskalkul matematiik oğrenme bozukluğu ve yapılabilecekler. görsel ve yazılı dökümanlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
5 yazma bozukluğu ve yapıabilecekler görsel ve yazılı dökümanlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 yazma güçlüğünde görülecek yazma hataları ve çalışmalar görsel ve yazılı dökümanlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 dispraksi duyusal entegrasyon bozukluğu. ve çalışmalar görsel ve yazılı dökümanlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav görsel ve yazılı dökümanlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
9 disfazi ile ilgili problemler ve yapılabilecekler görsel ve yazılı dökümanlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 disfazi -afazi konuşma dili ile ilgili güçlükler ve eğitimi görsel ve yazılı dökümanlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Afazi konuşma dili ile ilgili güçlükler ve eğitimi görsel ve yazılı dökümanlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 işitsel işleme bozukluğu ve yapılabilecekler görsel ve yazılı dökümanlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 görsel işleme bozukluğu ve yapılabilecekler görsel ve yazılı dökümanlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
14 aileye yapılacak rehberlik çalışmaları görsel ve yazılı dökümanlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
15 çocuğa evde okulda nasıl yardımcı oluruz görsel ve yazılı dökümanlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 10:46