Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | BDNS402 |
Ad | Beden Eğitimi Öğretim Modelleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SİBEL VURAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL VURAL
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, beden eğitimi öğretiminde kullanılan farklı öğretim modellerini tanıtmayı ve öğrencilere bu modellerin eğitimde nasıl uygulanacağını öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, çeşitli öğretim yaklaşımlarını analiz ederek hangi modelin hangi durumlarda daha etkili olacağını değerlendirme becerisi gösterir.
Dersin İçeriği
Beden eğitimi öğretiminde kullanılan öğretim modellerinin özellikleri ve dayandığı felsefeler (spor eğitim modeli, taktiksel oyun yaklaşımı, bireysel ve sosyal sorumluluk modeli, işbirlikli öğrenme modeli vb.), öğretim modelleri arasındaki farklar, modellerin seçimi ve uygulanmasına ilişkin özellikler, modellerin öğretim programındaki yeri, ülkemizde beden eğitimi öğretiminde öğretim modellerinin kullanılmasına ilişkin örneklerin paylaşılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
A Dilşat Mirzeoğlu (2017) Model Temelli Beden Eğitimi Öğretimi
Notlar
A Dilşat Mirzeoğlu (2017) Model Temelli Beden Eğitimi Öğretimi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. |
ÖÇ02 | Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi gösterir. |
ÖÇ03 | Beden eğitimi öğretim modellerinin temel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Beden eğitimi dersi öğretimi yaparken kullanacağı metotları ayırt eder. |
ÖÇ05 | Farklı öğretim modellerini analiz eder ve karşılaştırır. |
ÖÇ06 | Ders içeriğine ve öğrenci seviyesine uygun öğretim modeli seçer. |
ÖÇ07 | Beden eğitimi öğretiminde yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular. |
ÖÇ08 | Öğrenci performansını değerlendirmek için uygun yöntemlere karar verir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim | Beden Eğitimi ve Spor kavramları'nın araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Sunuş Yolu Yaklaşımıyla Beden Eğitimi ve Spor | Sunuş yolu Yaklaşımı'nın araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma |
3 | Buluş Yolu Yaklaşımıyla Beden Eğitimi | Buluş yolu yaklaşımı'nın araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Teknikleri | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Benzetim |
5 | Komut | Komut yöntemi'nin uygulandığı örnek ders videoları'nın izlenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Alıştırma Yöntemi | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Eşli (iş birliğine dayalı) | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kendini Kontrol | Kendini kontrol yöntemi ile ilgili örneklerin araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Katılım Yöntemi | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Yönlendirilmiş Buluş Yöntemi | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Benzetim |
12 | Problem Çözme | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Bireysel Programlama | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İşbirlikçi öğrenme, oyun temelli öğretim ve sportif eğitim modelleri | İşbirlikçi öğrenme, oyun temelli öğretim ve sportif eğitim modelleri'nin örneklerinin araştırılıp, sınıfta sunum yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Rol Oynama |
15 | Ölçme ve Değerlendirme | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |