BDNS402 Beden Eğitimi Öğretim Modelleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod BDNS402
Ad Beden Eğitimi Öğretim Modelleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SİBEL VURAL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SİBEL VURAL (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, beden eğitimi öğretiminde kullanılan farklı öğretim modellerini tanıtmayı ve öğrencilere bu modellerin eğitimde nasıl uygulanacağını öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, çeşitli öğretim yaklaşımlarını analiz ederek hangi modelin hangi durumlarda daha etkili olacağını değerlendirme becerisi gösterir.

Dersin İçeriği

Beden eğitimi öğretiminde kullanılan öğretim modellerinin özellikleri ve dayandığı felsefeler (spor eğitim modeli, taktiksel oyun yaklaşımı, bireysel ve sosyal sorumluluk modeli, işbirlikli öğrenme modeli vb.), öğretim modelleri arasındaki farklar, modellerin seçimi ve uygulanmasına ilişkin özellikler, modellerin öğretim programındaki yeri, ülkemizde beden eğitimi öğretiminde öğretim modellerinin kullanılmasına ilişkin örneklerin paylaşılması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

A Dilşat Mirzeoğlu (2017) Model Temelli Beden Eğitimi Öğretimi

Notlar

A Dilşat Mirzeoğlu (2017) Model Temelli Beden Eğitimi Öğretimi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular.
ÖÇ02 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi gösterir.
ÖÇ03 Beden eğitimi öğretim modellerinin temel özelliklerini açıklar.
ÖÇ04 Beden eğitimi dersi öğretimi yaparken kullanacağı metotları ayırt eder.
ÖÇ05 Farklı öğretim modellerini analiz eder ve karşılaştırır.
ÖÇ06 Ders içeriğine ve öğrenci seviyesine uygun öğretim modeli seçer.
ÖÇ07 Beden eğitimi öğretiminde yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.
ÖÇ08 Öğrenci performansını değerlendirmek için uygun yöntemlere karar verir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim Beden Eğitimi ve Spor kavramları'nın araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Sunuş Yolu Yaklaşımıyla Beden Eğitimi ve Spor Sunuş yolu Yaklaşımı'nın araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma
3 Buluş Yolu Yaklaşımıyla Beden Eğitimi Buluş yolu yaklaşımı'nın araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Teknikleri Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Benzetim
5 Komut Komut yöntemi'nin uygulandığı örnek ders videoları'nın izlenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma
6 Alıştırma Yöntemi Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Eşli (iş birliğine dayalı) Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kendini Kontrol Kendini kontrol yöntemi ile ilgili örneklerin araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Katılım Yöntemi Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Yönlendirilmiş Buluş Yöntemi Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Benzetim
12 Problem Çözme Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Bireysel Programlama Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 İşbirlikçi öğrenme, oyun temelli öğretim ve sportif eğitim modelleri İşbirlikçi öğrenme, oyun temelli öğretim ve sportif eğitim modelleri'nin örneklerinin araştırılıp, sınıfta sunum yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Rol Oynama
15 Ölçme ve Değerlendirme Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.02.2025 11:55