EFMZ410 Öğretmenlik Uygulaması II

10 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ410
Ad Öğretmenlik Uygulaması II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 10 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SİBEL VURAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Beden egitimi ogretmenligine hazirlik olarak okul deneyimi yapmak

Dersin İçeriği

Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlik uygulaması dersi yönergesi.

Notlar

Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlik uygulaması dersi yönergesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uygulama okulunda beden eğitimi derlerinde öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini yapar.
ÖÇ02 Beden Eğitimi dersi için ders programını hatırlar.
ÖÇ03 Beden Eğitimi ders kitaplarını inceler.
ÖÇ04 Beden Eğitimi dersi için ölçme ve değerlendirme yapar.
ÖÇ05 Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde eleştirir.
ÖÇ06 Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini hatırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sınıf içi gözlem: Gerçek bir eğitim-öğretim ortamında Beden eğitimi ve spor öğretimi/öğrenimini gözlemleme 1 Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Sınıf içi gözlem: Gerçek bir eğitim-öğretim ortamında Beden eğitimi ve spor öğretimi/öğrenimini gözlemleme 2 Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Beden eğitimi dersinin öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, model ve malzemelerin önemini değerlendirme Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Öğretmen-öğrenci davranışları ve ilişkilerini değerlendirme Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Öğrenmede öğretenin rolünü, öğrenci motivasyonunun ve sınıf içi etkileşimin önemini gözlem ve değerlendirme Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Aday öğretmen ile sınıf öğretmeni ve öğrenciler arasında etkileşim: gözlem, tartışma ve değerlendirme Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Ders planı hazırlama Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Sınıf öğretmeni ve stajdan sorumlu öğretim üyesi ile görüşme ve tartışma Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
9 Küçük deneme dersler hazırlama ve uygulama Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Düzeltmeler ve eleştiriler doğrultusunda örnek bir ders hazırlama ve uygulama Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Verilen ders, dönem içinde edinilen bilgi, gözlem, deneyimlerle öğrencileri bilgilendirmeğe yönelik görsel bir sunum yapma. Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile ilgili uygulama dersi yapabilme. Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile ilgili uygulama dersi yapabilme.2 Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile ilgili uygulama dersi yapabilme.3 Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile ilgili uygulama dersi yapabilme.4 Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dosya hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dosya hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 14 196
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 7 5 35
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 257
Toplam İş Yükü / 25 (s) 10,28
AKTS 10 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 10:06