Genel Bilgi
Kod | EFMZ410 |
Ad | Öğretmenlik Uygulaması II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL VURAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Beden egitimi ogretmenligine hazirlik olarak okul deneyimi yapmak
Dersin İçeriği
Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlik uygulaması dersi yönergesi.
Notlar
Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlik uygulaması dersi yönergesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uygulama okulunda beden eğitimi derlerinde öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini yapar. |
ÖÇ02 | Beden Eğitimi dersi için ders programını hatırlar. |
ÖÇ03 | Beden Eğitimi ders kitaplarını inceler. |
ÖÇ04 | Beden Eğitimi dersi için ölçme ve değerlendirme yapar. |
ÖÇ05 | Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde eleştirir. |
ÖÇ06 | Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini hatırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sınıf içi gözlem: Gerçek bir eğitim-öğretim ortamında Beden eğitimi ve spor öğretimi/öğrenimini gözlemleme 1 | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Sınıf içi gözlem: Gerçek bir eğitim-öğretim ortamında Beden eğitimi ve spor öğretimi/öğrenimini gözlemleme 2 | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Beden eğitimi dersinin öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, model ve malzemelerin önemini değerlendirme | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Öğretmen-öğrenci davranışları ve ilişkilerini değerlendirme | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Öğrenmede öğretenin rolünü, öğrenci motivasyonunun ve sınıf içi etkileşimin önemini gözlem ve değerlendirme | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Aday öğretmen ile sınıf öğretmeni ve öğrenciler arasında etkileşim: gözlem, tartışma ve değerlendirme | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Ders planı hazırlama | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Sınıf öğretmeni ve stajdan sorumlu öğretim üyesi ile görüşme ve tartışma | Rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
9 | Küçük deneme dersler hazırlama ve uygulama | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Düzeltmeler ve eleştiriler doğrultusunda örnek bir ders hazırlama ve uygulama | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Verilen ders, dönem içinde edinilen bilgi, gözlem, deneyimlerle öğrencileri bilgilendirmeğe yönelik görsel bir sunum yapma. | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile ilgili uygulama dersi yapabilme. | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile ilgili uygulama dersi yapabilme.2 | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile ilgili uygulama dersi yapabilme.3 | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile ilgili uygulama dersi yapabilme.4 | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dosya hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dosya hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 14 | 196 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 5 | 35 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 257 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,28 | ||
AKTS | 10 AKTS |