Genel Bilgi
Kod | BDNS404 |
Ad | Beden Eğitimi ve Sporda Yetenek Seçimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCAN YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste sporda genel yeteneğin yanı sıra branşlara özel yeteneklerin belirlenmesi, sınıflandırılması ve bilimsel yollarla bu parametreleri değerlendirmeye imkan verebilecek temel sistem yaklaşımlarına yönelik bilgi kazanılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Ders bünyesinde sporda yetenek seçim ilkeleri, uygulamaları, kavramları ve performans talip sistemleri Bu ders Beden Eğitimi ve Sporda yeteneği tanımlama, belirleme, seçme, yönlendirme ve geliştirme konularının yer aldığı uygulama örneklerine yer verilen bir ders yapısındadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sporda Yeteneği tanımlar, farklı yetenekleri sınıflandırır |
ÖÇ02 | Yetenekli bireylerin özelliklerini sıralar |
ÖÇ03 | Yetenek seçme ve yönlendirme ilkelerini açıklar |
ÖÇ04 | Yetenek yönlendirme yöntemlerini kullanır |
ÖÇ05 | Yetenek seçiminin tarihsel süreçlerini ortaya koyar |
ÖÇ06 | Yetenek seçimi ve yönlendirmenin evrelerini açıklar |
ÖÇ07 | Farklı yetenek seçme ve yönlendirme uygulamalarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yetenek Seçim ve Yönlendirme Genel Kavramlar | Preparation for the presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sporda biyomotor Yetenekler | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tarihsel süreçte yetenek seçimi ve uygulamaları | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yetenek Ön şartlar ve Yetenekli Sporcuların Özellikler | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yetenek Seçimi İlkeleri | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yetenek Seçimi Evreleri | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yetenek Seçim ve Yönlendirmenin Yöntemleri | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sporda Seçim ve Eğitimi Modeli, Spor Sistemi | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sporda Psikolojik Yeteneğin Rolü | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Dünyada yetenek Seçme ve Yönlendirme Örnekleri | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yetenek Seçim Test Bataryaları | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uzun vadeli yetenek geliştirme modeli | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
14 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Sunumlar | Sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |