BDNS404 Beden Eğitimi ve Sporda Yetenek Seçimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNS404
Ad Beden Eğitimi ve Sporda Yetenek Seçimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ERCAN YELDAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste sporda genel yeteneğin yanı sıra branşlara özel yeteneklerin belirlenmesi, sınıflandırılması ve bilimsel yollarla bu parametreleri değerlendirmeye imkan verebilecek temel sistem yaklaşımlarına yönelik bilgi kazanılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Ders bünyesinde sporda yetenek seçim ilkeleri, uygulamaları, kavramları ve performans talip sistemleri Bu ders Beden Eğitimi ve Sporda yeteneği tanımlama, belirleme, seçme, yönlendirme ve geliştirme konularının yer aldığı uygulama örneklerine yer verilen bir ders yapısındadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sporda Yeteneği tanımlar, farklı yetenekleri sınıflandırır
ÖÇ02 Yetenekli bireylerin özelliklerini sıralar
ÖÇ03 Yetenek seçme ve yönlendirme ilkelerini açıklar
ÖÇ04 Yetenek yönlendirme yöntemlerini kullanır
ÖÇ05 Yetenek seçiminin tarihsel süreçlerini ortaya koyar
ÖÇ06 Yetenek seçimi ve yönlendirmenin evrelerini açıklar
ÖÇ07 Farklı yetenek seçme ve yönlendirme uygulamalarını açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yetenek Seçim ve Yönlendirme Genel Kavramlar Preparation for the presentation Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sporda biyomotor Yetenekler Ders konularına hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tarihsel süreçte yetenek seçimi ve uygulamaları Ders konularına hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yetenek Ön şartlar ve Yetenekli Sporcuların Özellikler Ders konularına hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yetenek Seçimi İlkeleri Ders konularına hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Yetenek Seçimi Evreleri Ders konularına hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Yetenek Seçim ve Yönlendirmenin Yöntemleri Ders konularına hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sporda Seçim ve Eğitimi Modeli, Spor Sistemi Ders konularına hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Sporda Psikolojik Yeteneğin Rolü Ders konularına hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Dünyada yetenek Seçme ve Yönlendirme Örnekleri Ders konularına hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Yetenek Seçim Test Bataryaları Ders konularına hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Uzun vadeli yetenek geliştirme modeli Ders konularına hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
14 Öğrenci Sunumları Sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap
15 Sunumlar Sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 10:54