Genel Bilgi
Kod | ILH301 |
Ad | Kur'an Okuma ve Tecvid V |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Mustafa TOKMAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Mustafa TOKMAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. Mustafa TOKMAK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. Mustafa TOKMAK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. Mustafa TOKMAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Kur'an okuyabilme ve bazı pasajları ezberleme yeteneğinin geliştirilmesi. Kur'an okuma kurallarının kavratılması.
Dersin İçeriği
Kutsal metni kendine özgü kurallar çerçevesinde ve kendi fonetik özelliklerini esas alan bir tarzda okumak.
Dersin Ön Koşulu
Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak.
Kaynaklar
Abdurrahman Çetin, Kur'an Okuma Esasları, Emin Yayınları, Bursa, 2014.
Notlar
Ramazan Pakdil, Ta'lim Tecvid ve Kıraat, M.Ü. İlahiyat Fakültesi Yayınları (İFAV), İstanbul, 2013.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1- Kur'an harflerini telaffuz edebilir. |
ÖÇ02 | 2- Kur'an-ı Kerim'i yüzünden okuma becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | 3- İdğamla ilgili tecvit kuralları olan; İdğam-ı mealğunne, İdğam-ı bilağunne, İdğam-ı misleyn, İdğam-ı mütecaniseyn, İdğam-ı mükaribeyn ve İdğam-ı Şemsiyye gibi tecvit kurallarını kavrar. |
ÖÇ04 | 4- Saff Suresini tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler. |
ÖÇ05 | 5- Cuma Suresini tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler. |
ÖÇ06 | 6- Kıyame Suresini tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüzünden okuma (Furkan Suresi). | Ön okuma | |
2 | Saff Suresinin 1. bölümünün ezberlenmesi. İdğam-ı mealğunne. | Ön okuma | |
3 | Yüzünden okuma (Şuara Suresi). İdğam-ı bilağunne. | Ön okuma | |
4 | Yüzünden okuma (Neml Suresi). Saff Suresinin 2. sayfasının ezberlenmesi. İdğam-ı misleyn. | Ön okuma | |
5 | Cuma Suresinin 1. bölümünün ezberlenmesi. | Ön okuma | |
6 | Yüzünden okuma (Kasas Suresi). Cuma Suresinin 2. bölümünün ezberlenmesi. İdğum-ı mütecuniseyn. | Ön okuma | |
7 | Yüzünden okuma (Kasas Suresi). | Ön okuma | |
8 | Ara sınav | ||
9 | Vakf ve kuralları. | Ön okuma | |
10 | Kıyame Suresinin 1. bölümünün ezberlenmesi. İdğam-ı mükaribeyn. | Ön okuma | |
11 | Yüzünden okuma (Ankebut Suresi). Kıyame Suresinin 2. bölümünün ezberlenmesi. | Ön okuma | |
12 | Yüzünden okuma (Ankebut Suresi). Yasin Suresinin tedvir tarzında ezber tekrarı. (1-2. sayfalar). | Ön okuma | |
13 | Yüzünden okuma (Rum Suresi). Yasin Suresinin tedvir tarzında ezber tekrarı (3. 4. sayfalar). | Ön okuma | |
14 | Yüzünden okuma (Rum Suresi). Yasin Suresinin tedvir tarzında ezber tekrarı (5. 6. sayfalar). | Ön okuma | |
15 | Yüzünden okuma (Lokman Suresi). Nebe' Suresi 1. ve 2. sayfasının tedvir tarzında ezber tekrarı. İdğam-ı Şemsiyye. | Ön okuma | |
16 | Final sınavı | ||
17 | Final sınavı |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |