IHS311 Öğretim Teknolojileri

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT PR.
Kod IHS311
Ad Öğretim Teknolojileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Aslıhan ATİK
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Aslıhan ATİK (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Aslıhan ATİK (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, eğitim-öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramların kazandırılmasını sağlamak, bir eğitim kurumu olarak okulun işlevlerini, eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik ve ekonomik temellerini, diğer bilimlerle ilişkisini açıklamaktır. Bu derste ayrıca Türk Milli Eğitiminin genel yapısı, amacı, ilkeleri, ilgili yasaları ile öğretmenlik mesleğinin özelliklerinin açıklanarak öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Eğitim-Öğretim ve Öğrenme kavramlarını tanımlama, Eğitimin alt türlerini ve bu türler arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklama, Eğitim Kurumlarının açık ve gizli işlevlerini açıklama, Eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik ve ekonomik temellerini açıklama, Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisini kurma, Eğitim felsefesi akımlarını sınıflama, bu akımların genel felsefelerle ilişkisini belirtme Türk Milli Eğitiminin temel ilkelerini sıralayarak her birini açıklama, Milli Eğitimle ilgili temel yasaları tanımlama, Öğretmenlik mesleğinin ve iyi bir öğretmenin niteliklerini açıklama Türk Milli Eğimiyle ilgili tarihi olguları listeleme ve her birini kısaca açıklama, Eğitimde kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflayarak açıklama.

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Din Öğretiminde Teknoloji ve Materyal Geliştirme, Nobel Bilimsel Eserler, Ankara, 2022.

Notlar

Din Öğretiminde Yöntemler, Nobel Yayınları, Ankara, 2020. Çocukluk Dönemi Din Eğitimi, Nobel Yayınları, 2017. Müslüman Çocukların Allah Anlayışlarının Gelişimi ve Eğitimi, İlmi Yayınları, Niğde, 2022.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Teknoloji ve öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimini ve kuramsal temellerini açıklar.
ÖÇ02 Öğretim teknolojileri ve öğrenme-öğretme ortamlarındaki iletişim süreci arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ03 Öğretim materyalleri tasarlama sürecini açıklar.
ÖÇ04 Öğretim ortamlarında kullanılan araç-gereçleri özelliklerine göre açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri yorumlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İslam Dininin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.- 1 Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-2 Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-3 Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-4 Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-5 Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-6 Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-7 Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-8 Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-9 Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-10 Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-12 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-11 Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-13 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-12 Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-14 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav-A Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav-B Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ödev 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 10:06