Genel Bilgi
Birim | İLAHİYAT FAKÜLTESİ |
İLAHİYAT PR. | |
Kod | IHS401 |
Ad | Öğretmenlik Uygulaması I (Formasyon) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Serkan ÇELİKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Serkan ÇELİKAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Dersin İçeriği
Uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini geliştirebilme. Kendi alanının ders programını anlayabilme, ders kitaplarını değerlendirebilme, ölçme ve değerlendirme yapabilme. Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirebilme. Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini geliştirebilme.
Dersin Ön Koşulu
Alanla ilgili temel kaynakları okumuş olma, ilgili literatürden haberdar olma.
Kaynaklar
Ahmet Hamdi Akseki, İslâm dini.
Notlar
Bayraktar Bayraklı, İslâm ve Eğitim.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Öz değerlendirme raporları hazırlar. |
ÖÇ03 | Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygular. |
ÖÇ04 | Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini analiz eder. |
ÖÇ05 | Ders planı hazırlar ve sınıfta uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri yorumlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Planlama | Plan hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Plan hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama | Plan hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikler | Plan hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | bazı aktiviteleri uygulama | Plan hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | ders anlatımı ve program geliştirme | Plan hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Plan hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Portfolyo hazırlama. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Hazırlanan derslere katılım | Plan hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Öğrenciyi Anlama | Plan hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | aktiviteler hazırlama | Plan hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama | Plan hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Hazırlanan planı uygulama ve değerlendirme | Plan hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma | Plan hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Portfolyo hazırlama. | Plan hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Portfolyo hazırlama. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Portfolyo hazırlama. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |