IHS425 Arapçadan Türkçeye Çeviri Teknikleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT PR.
Kod IHS425
Ad Arapçadan Türkçeye Çeviri Teknikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSA ALP
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUSA ALP (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Arapça bir metni bağlamında anlayıp anlamını buharlaştırmadan en yakın hali ile Türkçeye çevirebilmek

Dersin İçeriği

Arapça Metinlerin Türkçeye doğru bir şekilde aktarılması

Dersin Ön Koşulu

Ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

En-Nahvu'l Vadıh, C. Doğan, Karşılaştırmalı Arapça Türkçe Bağlaçlar, Ö. Faruk Paksu; Belagat İlimleri, Komisyon Editör: Musa ALP

Notlar

En-Nahvu'l Vadıh, C. Doğan, Karşılaştırmalı Arapça Türkçe Bağlaçlar, Ö. Faruk Paksu; Belagat İlimleri, Komisyon Editör: Musa ALP


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Klasik ve Modern Arapça metinleri anlama uygun bir şekilde doğru irabı ile okuyabilir.
ÖÇ02 Okuduğu Arapça metni Türkçe gramer kurallarına uygun olarak ekleme ya da çıkarma yapmadan Türkçeye çevirebilir.
ÖÇ03 Arapça bir metni bağlamında anlayıp içinde geçen terim ve kelimelerin uygun karşılıklarını verebilir.
ÖÇ04 Arapça metinleri doğru bir şekilde Türkçeye en yakın anlamıyla çevirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri yorumlar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nekra ve Marife Kelimeleri kullanma A.Özer Arapçaya Giriş Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
2 Mazi fiil ve farklı kullanımları İ. Karslı, Arapçada fiiller Sözlüğü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Muzari fiiil ve Kullanımları M. Ceren Arapçada fiil ve İsim Çekimleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Gelecek Zaman ile ilgili çalışma En-Nahvu'l-Vadıh Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Emir Fiil çekimlerini yapabilme becerisi En-Nahvu'l-Vadıh Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 İsim Cümlesi yapıları ile alıştırmalar En-Nahvu'l-Vadıh Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Fiil Cümlesi yapıları ile alıştırmalar En-Nahvu'l-Vadıh Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Dolaylı Anlatımları etkili bir şekilde kullanabilme C. Doğan, Karşılaştırmalı Arapça Türkçe Bağlaçlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Kane ve İnne Nakıs Fiiller Ö. Faruk Paksu; Arab Dilinin Temel Kaideleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Şuru Fiilleri etkili bir biçimde kullanma En-Nahvu'l-Vadıh Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Mukarebe ve Reca Fiilleri En-Nahvu'l-Vadıh Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Hasr Üslubunu Türkçeye uygun kullanabilme Belagat İlimleri, Komisyon Editör: Musa ALP Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Kalıplaşmış İfadeleri doğru kullanabilme fasiharapça.com Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 arapça ifadeleri gerektiği şekilde kullanabilme En-Nahvu'l Vadıh Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 10:07