Genel Bilgi
Kod | EFMZ426 |
Ad | Öğretmenlik Uygulaması II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 12 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.) |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL KARABAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Dr. Öğr. Üyesi ALPER YONTAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleği ile ilgili deneyimlerini artırmak, programda öğrendiklerini uygulama fırsatı sunmaktır.
Dersin İçeriği
Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama.
Dersin Ön Koşulu
Öğretmenlik Uygulaması I
Kaynaklar
EFMZ426 Öğretmenlik Uygulaması II Kılavuzu
Notlar
Öğretim programları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilerin öğretim ihtiyaçlarını ve eksiklerini belirler. |
ÖÇ02 | Öğretim için, kazanımlara uygun ve öğrenci aktivitesini merkeze alan ders planı hazırlar. |
ÖÇ03 | Öğretim için kazanımlara uygun materyal ve araçları seçer. |
ÖÇ04 | İhtiyaç duyduğunda öğretim için uygun bir materyal geliştirir. |
ÖÇ05 | Ders planına uygun olarak teknolojik araçları (bilgisayar, tablet, internet vb.) etkili bir şekilde kullanır. |
ÖÇ06 | Hazırladığı ders planı etkili bir şekilde uygular. |
ÖÇ07 | Öğrencileri ile açık iletişim kurar. |
ÖÇ08 | Öğretim sürecinde ses tonunu ve beden dilini etkili kullanır. |
ÖÇ09 | Sınıf oturma düzenini ders planına uygun şekilde düzenler. |
ÖÇ10 | Ders sürecinde öğrenmeye katkı sağlayan sorular sorar. |
ÖÇ11 | Öğretimin verimliliğini artıracak şekilde pekiştireç kullanır. |
ÖÇ12 | Öğretim sürecinde öğrencilerine liderlik ve rehberlik yapar. |
ÖÇ13 | ğrencilerin açıklamalarına ve çalışmalarına (ödev, proje, etkinlik vb.) uygun geribildirimler verir. |
ÖÇ14 | Öğrencilerini değerlendirmek için uygun ölçme araçlarını hazırlar ve uygular. |
ÖÇ15 | Uygun yöntem ve teknikleri kullanarak öğretimi değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır. | 4 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder. | 3 |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. | 3 |
PÖÇ24 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. | 4 |
PÖÇ25 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır. | 3 |
PÖÇ26 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Planlama | Plan Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
2 | Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi. | Plan Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
3 | Yaapilan değerlendirme sonucu eksiklerini tespit edilmesi. | Plan Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
4 | Her hafta hazırlanan plani uygulama | Plan Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
5 | Uygulamalarin danisman tarafından değerlendirilmesi | Plan Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
6 | Düzeltmelerin yapılması | Plan Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yapılan uygulamanin duzeltilmesi | Plan Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınav | Plan Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Hazırlanan plandaki etkinlikleri uygulama | Plan Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
10 | Hazırlanan plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Plan Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
11 | Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Plan Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
12 | Uygulamanın öğretim elemanı tarafından incelenmesi. | Plan Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
13 | Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması | Plan Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
14 | Uygulama yapma. | Plan Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
15 | Portfolyo hazırlama | Plan Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Plan Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Plan Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 40 | 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 302 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 12,08 | ||
AKTS | 12 AKTS |