SNFZ404 Görsel Sanatlar Öğretimi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SNFZ404
Ad Görsel Sanatlar Öğretimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. KAZIM ARTUT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. ALİ DOĞAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. ALİ DOĞAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Görsel sanatların önemli bir ifade ve iletişim aracı olduğunu kavratmak. Sanatsal kültür ve estetik değerlerin nitelikleri hakkında kazanımların sağlanması, çocuk resimleri üzerinde kritik yapabilme, özgün düşünme ve yaratıcı pratiklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Görsel sanatların amacı ve anlamı. Sanatsal kültür ve estetik eğitiminin kazanımları. Sanatsal düşünce ve yaratıcı sanat pratikleri. Çocuğun sanatsal gelişim evreleri. sanat eserlerini anlama ve inceleme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Artut, K. (2021) Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. 9. baskı. Ankara: Anı Yayıncılık Kırışoğlu, O. (2002). Sanatta Eğitim. Ankara Pegem Yayıncılık.

Notlar

Kırışoğlu, O. (2002). Sanatta Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanat ve estetik kavramları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Sanatın ve tasarımın temel ilkelerini kavrar
ÖÇ03 Yaratıcı, eleştirel düşünme ve görsel algı kavramlarına yönelik becerileri geliştirebilirler
ÖÇ04 Çocuğu sanatsal gelişim basamaklarını kavrarlar
ÖÇ05 Çocuk resimleri üzerinde yorum yapabilirler
ÖÇ06 Sanat eğitimi yöntemleri konusunda bilgi ve deneyim sahibi olurlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar. 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır. 4
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur. 3
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder. 1
PÖÇ23 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. 2
PÖÇ24 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. 1
PÖÇ25 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır. 2
PÖÇ26 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanat ve estetik kavramlarına giriş İkinci hafta işlenecek konu hakkında kaynakların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sanatın kısa kronolojik tarihi Hazırlıkları gözden geçirilmesi. Konuya ilişkin araştırmaların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Modernizm ve günümüz sanatını anlamak. ( soyut sanat çağdaş sanat) Hazırlıkları gözden geçirilmesi. Konuya ilişkin araştırmaların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sanatın türleri, amacı, işlevi. Sanatçı kimliği. Hazırlıkları gözden geçirilmesi. Konuya ilişkin araştırmaların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sanatsal düşünce, bilimsel düşünce. Sanatta keşif, merak ve sezgi. Hazırlıkları gözden geçirilmesi. Konuya ilişkin araştırmaların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sanat, eğitim ve kültürün gelişim sürecinde müzelerin önemi. Hazırlıkları gözden geçirilmesi. Konuya ilişkin araştırmaların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sanat eserlerinin kuramsal açıdan incelenmesi Hazırlıkları gözden geçirilmesi. Konuya ilişkin araştırmaların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yaratıcılık kavramı ve yaratıcılık sürecine ilişkin örnek açıklamalar. Yaratıcı iki ve üç boyutlu etkinlikler Hazırlıkları gözden geçirilmesi. Konuya ilişkin araştırmaların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yaratıcı birey özellikleri, yaratıcılığı geliştiren özellikller Hazırlıkları gözden geçirilmesi. Konuya ilişkin araştırmaların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Çocuğun sanatsal gelişim evreleri ve özellikleri Hazırlıkları gözden geçirilmesi. Konuya ilişkin araştırmaların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Çocuk resimlerinin karakteristik ortak özellikleri Hazırlıkları gözden geçirilmesi. Konuya ilişkin araştırmaların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Çocuk resimlerinde taklit ve stereo tip özellikler. Hazırlıkları gözden geçirilmesi. Konuya ilişkin araştırmaların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Çocuk resimlerinin analizi. Çocuk resimleri bize neyi anlatır Hazırlıkları gözden geçirilmesi. Konuya ilişkin araştırmaların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 İlkokul sanat eğitimi programı üzerine araştırmalar ve değerlendirme Hazırlıkları gözden geçirilmesi. Konuya ilişkin araştırmaların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 10:25