Genel Bilgi
Kod | SYB241 |
Ad | Spor Felsefesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Felsefenin sorunlarını, spor felsefesinin ana hatlarını incelemek, sporu, oyunu ve eski medeniyetlerdeki yerini tartışmak, olimpiyat oyunlarının kronolojik sırayla yapısal gelişmelerini ve yaşanan sorunlarını analiz etmektir.
Dersin İçeriği
Felsefenin sorunları, antik toplumlarda spor ve oyun,
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Erdemli, A. (2002). Spor felsefesi. Özener Matbaası,E Yayınları. İstanbul. Afacan, E. (2019). Spor Felsefesi. Akademisyen Kitabevi. Şahin, M. (2015). Spor ahlakı ve sorunları. Evrensel Basım Yayın.
Notlar
Pehlivan, Z., ve Konukman, F. (2004). Fair play kavraminin geliştirilmesinde okul sporunun yeri ve önemi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 49-53.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Felsefenin sorunlarını, spor felsefesinin ana hatlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Olimpiyat oyunlarındaki gelişmeleri ve olayları kronolojik sırayla analiz eder. |
ÖÇ03 | Oyunu, sporu ve eski medeniyetlerdeki yerini tartışır. |
ÖÇ04 | Sporun temel değerlerinin neler olduğunu ve bunların nasıl korunması gerektiğini anlar. |
ÖÇ05 | Sporda etik ve etik olmayan davranışların neler olduğunu bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Felsefenin sorunları: Bilgi ve varlık felsefesi. | Ders notları ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bilgi türleri | Ders notları ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Spor felsefesinin ana hatları | Ders notları ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bedenin tarihsel süreçteki anlamı | Ders notları ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
5 | Sporda Fair Play | Ders notları ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ayrımcılık ve spor | Ders notları ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
7 | Eşitlik ve spor | Ders notları ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve ilgili kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Olimpiyat Oyunlarının Tarihsel Gelişimi | Ders notları ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Modern Olimpiyat Oyunları | Ders notları ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Anlatım |
11 | Sporda etik ve etik dışı davranışlar | Ders notları ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Anlatım |
12 | Sporda ırkçılık | Ders notları ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Anlatım |
13 | Sporda kayırmacılık | Ders notları ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Sporda doping | Ders notları ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Genel Tekrar | Ders notları ve ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | Bilgilerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Bilgilerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |