Genel Bilgi
Kod | SYB403 |
Ad | Örgüt Kültürü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. SEVAL RENKAL DIBLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. SEVAL RENKAL DIBLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çalışma ortamındaki kişilerin bulundukları örgütü, kültürünü, kendileri ile bu kültürün uyumunu anlamaları; kültürel farklılaşma, kültürel değişim, kültürel görecelik ve entegrasyon gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri ve örgüt kültürü ile ilgili yeni açılımları öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kültür, örgüt kültürü kavramları ve doğuşu, örgüt kültürünün işlevleri, esas öğeleri ve ifade biçimleri, sınıflamaları ile örgütsel sonuçları ve örgütsel değişim
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulu yok.
Kaynaklar
GENÇ, K. Y., ve KARADİREK, G. (2020). Örgüt Kültürü. Astana Yayınları.
Notlar
Güçlü, N. (2003). Örgüt kültürü. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 61-85.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci kültür, örgüt kültürü kavramlarını ve doğuşunu bilir |
ÖÇ02 | Öğrenci örgüt kültürünün işlevini açıklar. |
ÖÇ03 | Öğrenci örgüt kültüründe liderlerin işlevini açıklar. |
ÖÇ04 | Öğrenci örgüt kültürünün esas öğelerini açıklar. |
ÖÇ05 | Öğrenci örgüt kültürünün ifade biçimlerini açıklar |
ÖÇ06 | Öğrenci örgüt kültürü sınıflanmalarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültür, Örgüt kültürü kavramı ve doğuşu | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Örgüt kültürünün işlevi | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Örgüt kültüründe liderin işlevleri | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Örgüt kültürünün esas öğeleri | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Örgüt kültürünün ifade biçimleri (görünen yüzü) | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Örgüt kültürü-örgüt iklimi ilişkisi | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Örgüt kültürünün ilişkili olduğu örgütsel sonuçlar | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Ara sınav | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Örgüt kültürü sınıflanması | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Geert Hoofstede'nin kültürel analizi | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Harrison ve Handy'nin örgütsel kültürler sınıflaması | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Bill Scneider'in örgütsel kültürler sınıflaması | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Deal ve Kennedy'nin örgütsel kültürler sınıflaması | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Toyohiro Kono'nun örgütsel kültürler sınıflaması | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |