Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
SPOR YÖNETİCİLİĞİ PR. | |
Kod | SYB403 |
Ad | Örgüt Kültürü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. SEVAL RENKAL DIBLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. SEVAL RENKAL DIBLAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çalışma ortamındaki kişilerin bulundukları örgütü, kültürünü, kendileri ile bu kültürün uyumunu anlamaları; kültürel farklılaşma, kültürel değişim, kültürel görecelik ve entegrasyon gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri ve örgüt kültürü ile ilgili yeni açılımları öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kültür, örgüt kültürü kavramları ve doğuşu, örgüt kültürünün işlevleri, esas öğeleri ve ifade biçimleri, sınıflamaları ile örgütsel sonuçları ve örgütsel değişim
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulu yok.
Kaynaklar
GENÇ, K. Y., ve KARADİREK, G. (2020). Örgüt Kültürü. Astana Yayınları. Cameron, C.S. (2017). Örgüt Kültürü. Örgütsel Tanı ve Değişim. Pegem Akademi Yayıncılık
Notlar
Güçlü, N. (2003). Örgüt kültürü. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 61-85.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci; kültür ve örgüt kültürü kavramlarını ve nasıl ortaya çıktığını öğrenir. |
ÖÇ02 | Öğrenci örgüt kültürünün işlevlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Öğrenci örgüt kültüründe liderlerin rolünü açıklar. |
ÖÇ04 | Öğrenci örgüt kültürünün temellerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Öğrenci örgüt kültürünün ifade biçimlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Öğrenci örgüt kültürü sınıflandırmalarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültür, Örgüt kültürü kavramı ve doğuşu | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Örgüt kültürünün işlevi | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Örgüt kültüründe liderin işlevleri | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Örgüt kültürünün esas öğeleri | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Örgüt kültürünün ifade biçimleri (görünen yüzü) | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Örgüt kültürü-örgüt iklimi ilişkisi | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Örgüt kültürünün ilişkili olduğu örgüt iklimi ve örgütsel davranış kavramları | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
8 | Örgüt kültürünün ilişkili olduğu örgütsel sonuçlar | Öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Ara sınav | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Örgüt kültürü sınıflanması | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Geert Hoofstede'nin kültürel analizi | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Harrison ve Handy'nin örgütsel kültürler sınıflaması | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Bill Scneider'in örgütsel kültürler sınıflaması | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | Deal ve Kennedy'nin örgütsel kültürler sınıflaması | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Toyohiro Kono'nun örgütsel kültürler sınıflaması | İlgili öğretim üyesi tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |