Genel Bilgi
Kod | ECF110 |
Ad | Analitik Kimya Laboratuvarı I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Merve NENNİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Merve NENNİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Merve NENNİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Kalitatif olarak anyon ve katyonların analizleri ilgili temel prensipleri basamaklar halinde uygular. Kantitatif analiz yöntemlerinden volumetri ve gravimetri bilgilerini aciklar ve uygular
Dersin İçeriği
Analitik Kimya 1 uygulama dersinin içeriği katyonları ve anyonların sistematik olarak kalitatif analizleri, klasik kantitatif analiz yöntemlerden volumetri ve gravimetrinin uygulamalarıdır.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Nenni M, ÇÜBİS-Ders Sunumları, 2025, Çukurova Üniversitesi. Aydinoglu S., Alptekin Ö, Çukurova Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Analitik Kimya I Laboratuvar Föyü
Notlar
Nenni M, ÇÜBİS-Ders Sunumları, 2024, Çukurova Üniversitesi. Analitik Kimya I Laboratuvar Föyü, Hacettepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi. Onur F., Analitik Kimya I Laboratuvar Föyü, Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi. Aydinoglu S., Alptekin Ö, Çukurova Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, Analitik Kimya I Laboratuvar Föyü
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimyasal Analiz Yöntemlerini Tanımlar ve Yarı Mikro Kalitatif Analizde Kullanılan İşlemlerin uygular |
ÖÇ02 | Verilen Bilinmeyen Bir Numunede Katyonların ve Anyonların Nasıl Sistematik Olarak Gruplara Ayrırır ve tanımlar |
ÖÇ03 | I. - V. grup katyonların tanınma testlerini uygular |
ÖÇ04 | Kalitatif Analizde Katyon ve Anyonların Tanınma Reaksiyonlarını yazar |
ÖÇ05 | Analitik Kimya I dersinde Öğrendiği Çözünürlük, Çözünürlük Çarpımı gibi Kavramların uygulamada kullanır. |
ÖÇ06 | Analitik Kimya I Dersinde Öğrendiği Temel Hesaplamaları Kullanarak Kullanılan Reaktifleri hazırlar. |
ÖÇ07 | Kantitatif analiz sonucunda elde ettiği verileri hesaplar. |
ÖÇ08 | Primer standartla ayarlama işlemini uygular. |
ÖÇ09 | Elde ettiği nicel sonuçlarının anlamlılığını grup olarak değerlendirir. |
ÖÇ10 | Yarı Mikro Kalitatif Analizde Kullanılan İşlemlerin uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Laboratuvar Tanıtımı ve Laboratuvarda Kullanılan Teknikler | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | I. Grup Katyonların Analizi | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
3 | II. Grup Katyonların Sistematik Analizi | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
4 | III. Grup Katyonların Sistematik Analizi | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
5 | IV. ve V. Grup Katyonların Sistematik Analizi | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
6 | I. Grup ve II. Grup Anyonların Kalitatif Analizi | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
7 | III., IV. ve V. Grup Anyonların Sistematik Analizi | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Kuvvetli Asit-Baz Titrasyonları | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması |
10 | Zayıf Asit-Baz Titrasyonları | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
11 | Karmaşık- Asit Baz Sistemlerinin Titrasyonları | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
12 | Kompleks Oluşum Titrasyonları | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
13 | İndirgenme-Yükseltgenme Titrasyonları | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
14 | Çöktürme Titrasyonları | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
15 | Gravimetrik Analiz | Deney Föyü ve Güncel Literatür Araştırması, Kısa Sınav | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |