Genel Bilgi
Kod | ECF116 |
Ad | Farmasötik Mikrobiyoloji - İmmünoloji Laboratuvarı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Suna KIZILYILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Suna KIZILYILDIRIM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Suna KIZILYILDIRIM (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere mikrobiyoloji ile ilgili temel laboratuvar becerisi kazandırmaktır. Kültür yapma, mikroskop kullanma, mikroskopik inceleme, preparat hazırlama, boyama metodları, çeşitli enfeksiyon etkenlerini morfolojik olarak inceleme, besiyerinde üreme özelliklerine göre ve çeşitli testlerle biyokimyasal özelliklerine göre sınıflandırma, antimikrobiyal duyarlılık testler ve temel serolojik testler gibi mikrobiyolojik yöntemleri uygulamalı olarak verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Mikroorganizmaların kültürü ve kültürden alınan numunelerin manipülasyonları, incelenmesi ve yorumlanması
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
FARMASÖTİK MİKROBİYOLOJİ UYGULAMALARI; Prof.Dr.Yağmur Tunalı; Dora Yayınevi.
Notlar
Kızılyıldırım, S. 2024. Farmasötik Milkrobiyoloji Laboratuvarı Ders Notları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikrobiyolojik laboratuvar çalışma prensiplerini özetler ve temel mikrobiyolojik cihazlarını tanır. |
ÖÇ02 | Mikroorganizmaların üretiminde kullanılan farklı kültür ortamlarını tanır. |
ÖÇ03 | Taze bakteri kültüründen alarak boyama yapmak için fikse edilmiş preparat hazırlar. |
ÖÇ04 | Mikroorganizmaların mikroskobik incelenmesi için uygun boyama tekniklerini yorumlar. |
ÖÇ05 | Mikroorganizmaların farklı kültür ortamlarındaki biyokimyasal değişimlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Antimikrobiyal duyarlılık testlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Mikrobiyoloji laboratuvarında sık kullanılan serolojik testleri yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrobiyoloji laboratuvarının tanıtımı | Laboratuvar ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Besiyerleri | Laboratuvar ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
3 | Kültür yöntemleri | Laboratuvar ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
4 | Boyama yöntemleri | Laboratuvar ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Gram boyama | Laboratuvar ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
6 | Mikroorganizmaların identifikasyonu | Laboratuvar ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bakterilerin identifikasyonu | Laboratuvar ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Genel konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çevresel kaynaklardan mikroorganizma izolasyonu | Laboratuvar ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
10 | Farmasötik ürünlerin sterilite kontrolü | Laboratuvar ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
11 | Antibiyotik duyarlılık testleri | Laboratuvar ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
12 | Virüsler | Laboratuvar ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Mantarlar | Laboratuvar ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
14 | Parazitler | Laboratuvar ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Serolojik ve moleküler testler | Laboratuvar ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |