ECS322 Etnobotanik

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS322
Ad Etnobotanik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SERPİL DEMİRCİ KAYIRAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders kapsamında, geçmişten günümüze bitki-insan ilişkisinin ele alınması amaçlanmaktadır. Bu ders her türlü kullanılışı olan bitkileri özellikle halk arasında tıbbi kullanılışı olan ve yenen doğal bitkiler ve ülkemizde yapılan etnobotanik çalışmalar gibi konuları da yer kapsamaktadır.

Dersin İçeriği

Etbobotanik kavramı. Etnobotaniğin tarihçesi. Geçmişte ve günümüzde insan-bitki ilişkileri. İlk evcilleştirilen bitkiler. Halk arasında kullanılan tıbbi ve aromatik bitkiler. Halk arasında kullanılan ekonomik, uyarıcı, zehirli bitkiler. Farklı kullanımı olan bitkiler. Etnobotaniğin Eczacılık açısından önemi. Etnobotanikte aktar kültürü.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Ethnobotany

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Etnobotanik biliminin tarihçesini öğrenir.
ÖÇ02 İnsan-bitki arasındaki ilişkisi içinde tıbbi kullanımı olan bitkiler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Ülkemizdeki tıbbi ve aromatik bitkiler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Ekonomik bitkiler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Uyarıcı bitkiler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 Ülkemizde yapılan etnobotanik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ07 Etnobotanikte fitoterapi, aromaterapi ve homeopati hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ08 Etnobotaniğin Eczacılık açısından önemini kavrar.
ÖÇ09 Farklı kullanımı olan bitkiler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ10 Etnobotanik çalışmaların fitokimyasal çalışmalar açısından önemini kavrar.
ÖÇ11 Dioscorides’in Materia Medica’sında kullanımı olan Akdeniz bitkileri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ12 Dünyada yapılan etnobotanik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. 1
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Etnobotaniğin tanımı, tarihsel gelişimi, Etnobotanik bilimi. ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Geçmişte ve günümüzde insan-bitki ilişkileri. ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Etnobotanikte tıbbi kullanımı olan bitkiler. ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 İlk evcilleştirilen bitkiler ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 ekonomik bitkiler. ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
6 uyarıcı bitkiler. ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 zehirli bitkiler. ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Mid-Term Exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 farklı kullanımı olan bitkiler ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Türkiye’de yapılan etnobotanik çalışmalar. ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Akdeniz bölgesindeki etnobotanik çalışmalara bakış. ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Dioscorides’in Materia Medica’sında kullanımı olan Akdeniz bitkileri. ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Etnobotaniğin Eczacılık açısından önemi. ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Günümüzde yapılan etnobotanik çalışma yöntemleri. ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Etnobotanik çalışmaların fitokimyasal çalışmalar açısından önemi- ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sınavları Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 2 20 40
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 10:57