ECF418 İlk Yardım

1 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ECZACILIK FAKÜLTESİ
ECZACILIK PR.
Kod ECF418
Ad İlk Yardım
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 1 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. GÜLAY HALİDİ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. GÜLAY HALİDİ (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı öğrencilere, sağlık profesyonellerinin tıbbi yardımı sağlanıncaya kadar hastanın ya da kazazedenin yaşamsal fonksiyonları sürdürmeye, mevcut durumun kötüye gitmesini önlemeye, yaşamı kurtarmaya yönelik temel ilkyardım uygulamalarını gerçekleştirme becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği ilk yardımın tanımı, önemi, öncelikleri ve temel uygulamaları, olay yerinin değerlendirilmesi, temel yaşam desteği, bilinç bozuklukları, kanamalar, şok, yaralanmalar, kırıklar, yanıklar, zehirlenmeler ana başlıklarından oluşmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin önkoşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Gülay Halidi, İlkyardım Ders Notları.

Notlar

Gülay Halidi, İlkyardım Ders Notları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlkyardımı ve ilkyardımın temel uygulama basamaklarını tanımlar.
ÖÇ02 İlkyardım ile acil yardım arasındaki farka açıklık getirir.
ÖÇ03 Olay yerinin, hastanın ve kazazedenin değerlendirilmesini izah eder.
ÖÇ04 Bebekte, çocukta ve erişkinde temel yaşam desteği müdahalelerini gösterir.
ÖÇ05 Bilinç bozuklarında ilkyardım müdahalelerini ayırt eder.
ÖÇ06 Kanamalardaki ve şok tablosundaki ilkyardım müdahalelerini ilişkilendirir.
ÖÇ07 Yaralanmalarda ve yanıklarda ilkyardım müdahale basamaklarını listeler.
ÖÇ08 Zehirlenmeye yol açan tablonun niteliklerini tasnif eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Tanıtımı ve Ders Akışının Açıklanması Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İlkyardım ve Acil Yardım Kavramı, İlkyardımcının Özellikleri, İlkyardımın Temel Uygulamaları Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Olay Yerinin, Hastanın ve Kazazedenin Değerlendirilmesi Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Temel Yaşam Desteği ve Havayolu Tıkanmaları 1 Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Temel Yaşam Desteği ve Havayolu Tıkanmaları 2 Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Bilinç Bozuklukları Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Kanamalar Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ders Notlarının Okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Şok ve Türleri Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 Yaralanmalar Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Yanıklar Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
12 Sıcak ve Soğuk Yaralanmaları Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Kas-İskelet Sistemi Yaralanmaları Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 Zehirlenmeler Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Yabancı Cisim Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notlarının Okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notlarının Okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 34
Toplam İş Yükü / 25 (s) 1,36
AKTS 1 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.02.2025 03:28