ECF432 Farmasötik Teknoloji IV

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ECZACILIK FAKÜLTESİ
ECZACILIK PR.
Kod ECF432
Ad Farmasötik Teknoloji IV
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Katı dozaj şekillerinin formülasyonlarının geliştirilmesi, üretimi, bitmiş ürün kontrolleri, sterilizasyon ve stabilite hakkında bilgi ve yetkinlik kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Tozların genel özellikleri, tablet formülasyonlarında kullanılacak eksipiyanlar, tablet basım yöntemleri ve kapsül formülasyonları

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Güven UM. Farmasötik Teknoloji III Ders Notları, Çukurova Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, 2024. Demirtürk E. Farmasötik Teknoloji III Ders Notları, Çukurova Üniversitesi Eczacılık Fakültesi, 2024.

Notlar

Gürsoy A. Farmasötik Teknoloji Temel Konular ve Dozaj Şekilleri, Kontrollü Salım Sistemleri Derneği Yayınları, Ankara, 2012.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Granüle formülasyonları tasarlar.
ÖÇ02 Farmasötik Teknolojide tabletlerin tercih edilme nedenlerini sayar.
ÖÇ03 Kontrollü salım sağlayan sistemlerini değerlendirir.
ÖÇ04 Tablet ve kaplı tabletlerin kalite kontrol yöntemlerini tanımlar.
ÖÇ05 Pastil ve pellet formülasyonlarını açıklar.
ÖÇ06 Tablet formülasyonlarının bileşenlerini listeler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel Kavramlar Ders içeriği hakkında bilgi sahibi olunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Granüle hazırlama yöntemleri ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tabletler ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Tablet içerikleri ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Tablet formülasyonu ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kaplı tabletler ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Pastiller, pelletler ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kontrollü salım sağlayan sistemler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kontrollü salım sağlayan sistemlerin incelenmesi ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Yeni ilaç taşıyıcı sistemler ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Yeni ilaç taşıyıcı sistemlerin geliştirilmesi ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 İyi ilaç üretim tekniği ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 İyi ilaç üretim tekniği ve değerlendirme ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Tartışma ilgili konuda okuma yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.03.2025 11:17