ECS507 Homeopati

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 9. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ECZACILIK FAKÜLTESİ
ECZACILIK PR.
Kod ECS507
Ad Homeopati
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 9. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi TUBA ŞERBETÇİ (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Homeopatinin temel ilkeleri, hastalıklara yaklaşımı ve benzerlik ilkesinin anlaşılarak, homeopatik ilaç hazırlama ve vaka değerlendirme yöntemlerini öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Homeopati kavramı, prensipleri, tarihçesi, homeopatik remediler, homeopatik materia medica ve kendine özgü tedavi yaklaşımları

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

1.Büyüközer, S.Yeni Başlayanlar İçin Homeopati ve Homeopatik İlk Yardım. 2.Organon-İyileştirme Sanatı (C.F. Samuel Hahnemann), İletişim Yayın 3.The Homeopathic Revolution: Why Famous People and Cultural Heroes Choose Homeopathy by Dana Ullman, MPH

Notlar

Şerbetçi, T. Ders notları, 2020.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Homepati tanımını yapar
ÖÇ02 Benzerlik yasası, potens ve proving kavramlarını açıklar
ÖÇ03 Homeopatik materia medikayı kullanarak repertorizasyon yapar.
ÖÇ04 Hastalık-sağlık ilişkisini homeopati açısından açıklar.
ÖÇ05 Temel remedilerin akut vakalarda kullanılmasını açıklar.
ÖÇ06 Bitkisel, mineral ve hayvansal remedilerin örneklerini sıralar.
ÖÇ07 Uygun remedi seçimi ile ilgili izlenmesi gereken yolu açıklar.
ÖÇ08 Homeopatik ilaç hazırlama yöntemlerini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Homeopatiye giriş Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Materia medikaya giriş Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
3 Homeopatinin tarihçesi Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
4 Benzerler kanunu Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
5 İyileşme yasası Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Potens Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Repertoriye giriş Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hastalık ve sağlık konsepti Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Bitkisel, hayvansal ve mineral remediler, ve nozodlar Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Homeopatik ilaçların hazırlanma yöntemleri Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Bazı remediler (sulphur, aconitum, calc-carb, belladon, arsenicum) Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Bazı remediler (lachesis, sepia, nat-mur, bryonia, hypericum) Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Akut vaka değerlendirmesi Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
15 Kronik vaka değerlendirmesi Literatur araştırması, konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.02.2025 04:38