ECS535 Klinik Nütrisyon

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 9. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ECZACILIK FAKÜLTESİ
ECZACILIK PR.
Kod ECS535
Ad Klinik Nütrisyon
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 9. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Nursel SÜRMELİOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Nursel SÜRMELİOĞLU (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HASAN MURAT GÜNDÜZ (Güz) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders kapsamında eczanın nutrisyon desteğindeki rolünün kavranması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Nütrisyonda temel kavramlar, nütrisyon desteği teknikleri ve nütrisyon desteğinde ilaç kullanımı

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Klinik Nütrisyon Uygulama İlkeleri

Notlar

ASPEN VE ESPEN kılavuzları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nütrisyonla ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Nütrisyonel fizyoloji ve biyokimyasını açıklar.
ÖÇ03 Nütrisyon desteği endikasyonlarını sıralar.
ÖÇ04 Enteral nütrisyon uygulamaları ve komplikasyonlarını açıklar.
ÖÇ05 Enteral nütrisyon ürünlerini listeler.
ÖÇ06 Enteral nütrisyon desteği alan hastalarda ilaç uygulama prensiplerini açıklar.
ÖÇ07 Parenteral nütrisyon uygulamaları ve komplikasyonlarını tanımlar.
ÖÇ08 Parenteral nütrisyon ürünlerinin öğrenilmesi
ÖÇ09 Parenteral nütrisyon karışımlarının stabilitesi ve geçimliliğini yorumlar.
ÖÇ10 Parenteral nütrisyon desteği alan hastalarda ilaç uygulama prensiplerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nutrisyonel Temel Kavramlar Klinik Nutrisyonun Temelleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Malnütrisyon Klinik Nutrisyonun Temelleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Nütrisyonel Fizyoloji ve Biyokimya Klinik Nutrisyonun Temelleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
4 Nütrisyon Desteği Endikasyonları Klinik Nutrisyonun Temelleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Parenteral ve Enteral Nütrisyonda Kullanılan Substratlar Klinik Nutrisyonun Temelleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Enteral Nütrisyon-1 Klinik Nutrisyonun Temelleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Enteral Nütrisyon-2 Klinik Nutrisyonun Temelleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Enteral Nütrisyon Ürünleri Klinik Nutrisyonun Temelleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Enteral Nütrisyonda İlaç Uygulama Prensipleri Klinik Nutrisyonun Temelleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Parenteral Nütrisyon-1 Klinik Nutrisyonun Temelleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Parenteral Nütrisyon-2 Klinik Nutrisyonun Temelleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Parenteral Nütrisyon Ürünleri Klinik Nutrisyonun Temelleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma
14 Parenteral nütrisyon karışımlarının stabilitesi ve geçimliliği Klinik Nutrisyonun Temelleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Parenteral Nütrisyonda İlaç Uygulama Prensipleri Klinik Nutrisyonun Temelleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.03.2025 10:00