Genel Bilgi
Kod | SÖ761 |
Ad | Halk Kültüründe Tören ve İnançları I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Türk halk kültürünü yakından tanımak, kültürün içerisinde yer alan törenlerin amaç ve uygulama biçimini öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Türk halk kültürü içerisinde yer alan törenler ve inanışlar ele alınır. Dersin içerisinde törenlerin zamanları,uygulanma biçimleri değerlendirilir. Bu konuda yazılmış makaleler incelenir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Halk Edebiyatına Giriş Şükrü Elçin
Notlar
Konu ile ilgili yazılmış bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türk halk kültürünün tarihçesini tanır |
ÖÇ02 | Kültür kavramının içeğirini tanır |
ÖÇ03 | Kültürün içesinde yer alan tören kavramını tanır |
ÖÇ04 | Tören kavramının içerik olarak taşıması gereken unsurları öğrenir |
ÖÇ05 | dini törenlerin uygulanış biçimlerini öğrenir |
ÖÇ06 | mevsimsel törenlerin yapılış nedenini kavrar |
ÖÇ07 | törenlerin inanış ile bağlantısını kurmayı öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 5 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dersin içeriğnin anlatılması dersin tanıtılması | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türk kültür tarıhçesi anlatılır | okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Orta Asya Türk kültürü anlatılır | okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Orta Asya Türk kültüründe inanışlar anlatılır | okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Eski inanışların neler olduğu anlatılır | okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Eski Türklerde inanış ve tören kavramı anlatılır | okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | tören çeşitleri anlatılır | okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Törenlerin yapılış amaçları anlatılır | okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mevsimlere göre ve batıl inanışlara göre törenlerin yapılış şekilleri ve amaçları anlatılır | okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | mevsimsel ve dini törenlerin arasındaki fark anlatılır | okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | tören giysileri anlatılır | okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | dini tören giysilerinin unsurları anlatılır | okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
14 | mevsimles törenlerin yapılış zamanları anlatılır | okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | tören ve inanış bağlantısı anlatılır | okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |