Genel Bilgi
Kod | SÖ1709 |
Ad | Disiplinlerarası Tematik Öğretim Yaklaşımının Eğitime Yansımaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ALPER YONTAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımının kuramsal temelleri ile ilgili bilgi sahibi olmak, uygulama nedenlerini açıklayabilmek, yaklaşıma uygun öğretim planı tasarlamak ve öğretim sürecini bu yaklaşım temelinde değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olmak.
Dersin İçeriği
Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımının kuramsal temelleri, Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik sınıf içi ve sınıf dışı öğretim planı tasarlama, Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik hazırladığı öğretim planının sunumu
Dersin Ön Koşulu
Dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Bir Değer Aracı Olarak Bilgi Disiplinler Arası Güncel Yaklaşımlar Fen Öğretiminde Disiplinlerarası Beceri Etkileşimi Disiplinlerarası Fen Öğretimi Disiplinlerarası Sanat eğitimi Matematik Öğretiminde Disiplinlerarası Yaklaşımlara Giriş Disiplinlerarası Eleştirel Düşünme Rehberi Disiplinlerarası ve Kazanım Odaklı Oyunlar Disiplinlerarası Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisi Disiplinlerarası Eğitim Örnekleri
Notlar
Bir Değer Aracı Olarak Bilgi Disiplinler Arası Güncel Yaklaşımlar Fen Öğretiminde Disiplinlerarası Beceri Etkileşimi Disiplinlerarası Fen Öğretimi Disiplinlerarası Sanat eğitimi Matematik Öğretiminde Disiplinlerarası Yaklaşımlara Giriş Disiplinlerarası Eleştirel Düşünme Rehberi Disiplinlerarası ve Kazanım Odaklı Oyunlar Disiplinlerarası Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisi Disiplinlerarası Eğitim Örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımını tanımlar. |
ÖÇ02 | 2. Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımı türlerini açıklar. |
ÖÇ03 | 3. Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik sınıf içi ve sınıf dışı etkinlik planı tasarlar. |
ÖÇ04 | 4. Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımı temelinde öğretim sürecini değerlendirir. |
ÖÇ05 | 5. Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik hazırladığı öğretim planını paylaşır. |
ÖÇ06 | 6. Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımında öğretim kademesini dikkate alarak uygun disiplinleri seçer. |
ÖÇ07 | 7. Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımında öğretim kademesini dikkate alarak uygun disiplinlerarası ilişkileri kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımının kuramsal temelleri-1 | Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımının kuramsal temelleri-2 | Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımının kuramsal temelleri-3 | Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımının kuramsal temelleri-4 | Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımının kuramsal temelleri-5 | Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımının kuramsal temelleri-6 | Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımının kuramsal temelleri-7 | Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik sınıf içi ve sınıf dışı öğretim planı tasarlama-1 | Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
10 | Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik sınıf içi ve sınıf dışı öğretim planı tasarlama-2 | Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik sınıf içi ve sınıf dışı öğretim planı tasarlama-3 | Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik sınıf içi ve sınıf dışı öğretim planı tasarlama-4 | Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik sınıf içi ve sınıf dışı öğretim planı tasarlama-5 | Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik hazırladığı öğretim planının sunumu-1 | Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Disiplinlerarası tematik öğretim yaklaşımına yönelik hazırladığı öğretim planının sunumu-2 | Ulusal ve uluslararası kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı-1 | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı-2 | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 12 | 144 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 1 | 1 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |