SÖ1705 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ1705
Ad Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ALPER YONTAR
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ALPER YONTAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler öğretiminde güncel yaklaşımları tanıtmak ve öğrenci kazanımlarını uygulamalı olarak değerlendirmektir.

Dersin İçeriği

Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde kullanılabilecek güncel strateji, yöntem ve teknikler, öğretim teknolojileri ve materyaller, ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile öğretimin planlanması gibi konular ele alınacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Etkinlik Örnekleriyle Hayat Bilgisi Öğretimi (Ed. Bayram TAY, Ed. Yard. Şükran UÇUŞ GÜLDALI ve Murat BAŞ). Ankara: Pegem Yayıncılık. Sever, R., Aydın, M., Koçoğlu, E. (Ed.). (2017). Alternatif Yaklaşımlarla Sosyal Bilgiler Eğitimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.

Notlar

Hayat Bilgisi Öğretimi (Ed. Z. Nurdan BAYSAL). Ankara: Lisans Yayıncılık. Hayat Bilgisi Öğretimi (Ed. Mehmet GÜLTEKİN). Ankara: Pegem Yayıncılık. Hayat Bilgisi Öğretimi (Ed. Semra GÜVEN ve Selahattin KAYMAKCI). Ankara: Pegem Yayıncılık. Safran, M. (Ed.). (2015). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler öğretimi ile ilgili temel kavramları bilir.
ÖÇ02 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler öğretimine ilişkin güncel yaklaşımları kavrar.
ÖÇ03 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik etkinlikler planlar.
ÖÇ04 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler derslerinde vatandaşlık ve demokrasi eğitimini açıklar.
ÖÇ05 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler derslerinde değerler eğitimini açıklar.
ÖÇ06 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler derslerindeki becerilere örnekler verir.
ÖÇ07 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler derslerinde kavram öğretimini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriğinin, kaynakların, izlenecek strateji, yöntem ve tekniklerin tanıtımı Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminin Kuramsal Temelleri Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminin Tarihsel Gelişimi Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Güncel Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Tanıtımı Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılabilecek Güncel Strateji, Yöntem ve Teknikler Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılabilecek Güncel Öğretim Teknolojileri ve Materyaller Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılabilecek Güncel Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Derslerinde Güncel Yaklaşımlara Uygun Olarak Öğretimi Planlama Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Derslerinde Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Derslerinde Değerler Eğitimi Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Derslerinde Beceriler Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Derslerinde Kavram Öğretimi Konuya ilişkin akademik okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Etkinlik Örneklerinin İncelenmesi Etkinlik oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
15 Etkinlik Örneklerinin İncelenmesi (Devamı) Etkinlik oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava yönelik çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava yönelik çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 75 75
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 12:32