Genel Bilgi
Kod | SÖ1822 |
Ad | Çocuk Edebiyatı Ürünleri ve Değerler Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuk edebiyatı ürünlerinde değerler eğitiminin çocuk açısından önemini kavratmak
Dersin İçeriği
Çocuk edebiyatı ürünlerinde yer alması gereken değerler eğitiminin neler olması gerektiği anlatılır
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Değerler Eğitimi Yazar: Ertuğrul Yaman Yayınevi: Akçağ Yayınları - Kaynak Eserler Dizisi
Notlar
Konu ile ilgili yazılmış makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Değerler eğitiminin önemini açıklar |
ÖÇ02 | Kök değerlerin neler olduğu ve çocuk kitaplarında nasıl yer aldığını ifade eder |
ÖÇ03 | Çocuk edebiyatı ürünlerinde değerler kavramının önemini açıklar |
ÖÇ04 | Çocuk edebiyatı ürünlerinde hangi değerlerin hangi yaş grubuna göre hangi anlatım ile yer alması gerektiğini söyler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuk edebiyatını tanır | Ders için ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çocuk edebiyatı ürünlerinde türleri öğrenir | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kök değerleri kavrar | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
4 | Adalet değerini öğrenir ve çocuk edebiyatı içindeki önemini kavrar | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
5 | Dostluk değerini ve çocuk edebiyatı içindeki önemini öğrenir | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Dürüstlük değerinin çocuk edebiyatı içindeki önemini bilir | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | Sabır değerinin çocuk için önemini ve çocuk edebiyatı içindeki yerini kavrar | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | İşlenmiş konular üzerinde çalışılır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Vatanseverlik değerinin çocuk edebiyatı ürünlerinde neden ve nasıl yer alması gerektiğini bilir | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Yardımseverlik konusunun değerler eğitimi açısından önemini kavrar | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Sorumluluk değerinin çocuk edebiyatı ürünlerinde nasıl ele alınması gerektiğini örnek metinler üzerinden inceler | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
12 | Sevgi değerinin önemini ve çocuk edebiyatı ürünleri içinde nasıl yer alması gerektiğini kavrar | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Öz denetim değerinin çocuk edebiyatı ürünleri aracılığıyla çocuğa nasıl kazandırılması gerektiğini öğrenir | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Çocukların değerler eğitimini kavramasında çocuk edebiyatı ürünlerinin önemini kavrar | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
15 | Çocuk edebiyatı ürünlerinin içerik olarak taşıması gereken özellikleri değerler eğitimi bağlamında inceleme becerisi geliştirir | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde işlenmiş konuları öğrenir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde işlenmiş konuları öğrenir | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 199 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,96 | ||
AKTS | 8 AKTS |