Genel Bilgi
Kod | SÖ1819 |
Ad | Program Geliştirmede Araştırma Sorunları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZLEM KAF |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; program geliştirme ile ilgiliaraştırmaların yapılma sürecinde farklı disiplinleraçısından karşılaşılan sorunların neler olduğunun saptanmasıve çözüm önerilerigetirmeye yönelikçalışmalar yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, program, program geliştirme, program geliştirme-araştırma ilişkisi, ilkokul programlarının geliştirilmesinde teorik esaslar, program geliştirme ilkelerive süreçleri, program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunları irdelemeyi içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Taner, L. N. Critical issues in curriculum. Chicago: University of Chicago Pres. 1988
Notlar
Ornstein, A. C., Behar – Horenstein, L. S., & Pajak, E. F. (2003). Contempoarary issues in curriculum (Third edt.). Boston: Pearson Eucation, Inc.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Program geliştirme süreçlerini farklı dersler için yapılan çalışmalar üzerinde derinlemesine inceler. |
ÖÇ02 | Sorunların çözümü üzerinde öneriler geliştirir. |
ÖÇ03 | Program geliştirme ile ilgili makale yazar |
ÖÇ04 | Program geliştirme ile igili yapılmış araştırmaları inceler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | 5 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Program Geliştirme ve Araştırma İlişkisi | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | İlkokul programlarının geliştirilmesinde teorik esaslar | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Program geliştirme ilkeleri | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 | Program geliştirme süreçleri I | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
6 | Program geliştirme süreçleri II | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
7 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler II | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler III | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
11 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler IV | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
12 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler V | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler VI | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler VII | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Dönem değerlendirmesi | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,00 | ||
AKTS | 8 AKTS |