Genel Bilgi
Kod | SÖ1819 |
Ad | Program Geliştirmede Araştırma Sorunları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZLEM KAF |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; program geliştirme ile ilgiliaraştırmaların yapılma sürecinde farklı disiplinleraçısından karşılaşılan sorunların neler olduğunun saptanmasıve çözüm önerilerigetirmeye yönelikçalışmalar yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, program, program geliştirme, program geliştirme-araştırma ilişkisi, ilkokul programlarının geliştirilmesinde teorik esaslar, program geliştirme ilkelerive süreçleri, program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunları irdelemeyi içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Eğitimde Program Geliştirme-Özcan Demirel
Notlar
Eğitimde Program Geliştirme-Özcan Demirel
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Program geliştirme süreçlerini farklı dersler için yapılan çalışmalar üzerinde derinlemesine inceler. |
ÖÇ02 | Sorunların çözümü üzerinde öneriler geliştirir. |
ÖÇ03 | Program geliştirme ile ilgili makale yazar |
ÖÇ04 | Program geliştirme ile igili yapılmış araştırmaları inceler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | 5 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Program Geliştirme ve Araştırma İlişkisi | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | İlkokul programlarının geliştirilmesinde teorik esaslar | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Program geliştirme ilkeleri | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Program geliştirme süreçleri I | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Program geliştirme süreçleri II | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler II | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler III | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler IV | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler V | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler VI | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Program geliştirme araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve öneriler VII | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Dönem değerlendirmesi | İlgilikaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,00 | ||
AKTS | 8 AKTS |