Genel Bilgi
Kod | SÖ1817 |
Ad | Program Geliştirme ve Öğretim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZLEM KAF |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Eğitim programının temelleri, program geliştirmeye farklı boyutlar açısından bakmak, bilimsel bir disiplin olarak program geliştirmenin tarihsel süreç içerisindeki gelişimini incelemek, öğrencilere alandaki güncel kavramlar ile farklı program geliştirme modellerine yönelik bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Geliştirme modelleri, Eğitim felsefesi ve amaçları, İhtiyaç değerlendirme, Eğitim programının genel amaçları ve kazanımları, Eğitim programının düzenlenmesi ve uygulanması, Eğitim programı ve öğretim, Eğitim programının değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ornstein, A. C., Behar – Horenstein, L. S., & Pajak, E. F. (2003). Contempoarary issues in curriculum (Third edt.). Boston: Pearson Eucation, Inc. Ornstein, A. C. ve Hunkins, P. F. (2014). Eğitim Programı Temeller, İlkeler ve Sorunlar (Çev: Ed. A. Sarı). Eğitim Yayınevi.
Notlar
Taner, L. N. (1988). Critical issues in curriculum. Chicago: University of Chicago Pres. Oliva P.F. (2005). Developing the Curriculum. (Sixth edition). Boston: Allyn & Bacon, Pearson Education, Inc. Demirel, Ö. (2009). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Program geliştirme alanındaki alternatif yaklaşımları analiz eder |
ÖÇ02 | Program geliştirmenin temel amacını, kavramsal özelliklerini ve kullanım alanlarını inceler |
ÖÇ03 | Program geliştirmenin kökenini ve çağdaş program geliştirme konusundaki günümüz eğilimlerini inceler |
ÖÇ04 | Program geliştirmenin temel amacını tartışır. |
ÖÇ05 | Program geliştirmenin kavramsal özelliklerini tartışır. |
ÖÇ06 | Program geliştirmenin kullanım alanlarını inceler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | 5 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 1 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı ve görev dağılımı | ders süreci ile ilgili ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Program Geliştirmenin Temelleri I | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Program Geliştirmenin Temelleri II | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Program Tasarım Yaklaşımları- Program Geliştirmenin Planlanlanması | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Program Geliştirmede İhtiyaç Analizi ve Analiz Yaklaşımları | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Programda Amaç ve kazanımlar I | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Programda Amaç ve kazanımlar II | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ödevin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Programda İçerik-İçerik Seçimi | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Programda İçerik | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Program ve Öğretim I | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Program ve Öğretim II | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Program ve Öğretim III | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Öğretim Etkinliklerinin Planlanması | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Dersin genel değerlendirmesi | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödevin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev teslimi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,00 | ||
AKTS | 8 AKTS |