Genel Bilgi
Kod | SÖ1816 |
Ad | İlk Okuma ve Yazma Öğretiminde Teknolojik Materyal Kullanımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İlk okuma ve yazmanın çocuğun eğitim yaşamındaki önemini öğretmek, bu eğitimin güncel teknolojik gelişmeleri takip ederek daha çağdaş ve daha nitelikli olmasını sağlamak
Dersin İçeriği
İlk okuma ve yazma öğretiminde bilgisayar, cep telefonu, akıllı tahta vb teknolojik materyallerin eğitimin nitelik ve nicelik açısından nasıl kullanılacağı anlatılır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
EĞİTİM ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİ VE MATERYAL KULLANIMI Birol Vural Hayat Yayınevi
Notlar
İlk okuma ve yazma öğretimi üzerine yazılmış diğer kitap ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlk okuma ve yazmanın öğretinde kullanacağı teknolojik materyalleri ayırt eder. |
ÖÇ02 | İlk okuma ve yazma öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar. |
ÖÇ03 | Etkin bir ilk okuma yazma öğretinde teknolojinin öğretimin hangi basamağında hangi materyalın kullanılacağını ayırt eder. |
ÖÇ04 | İlk okuma ve yazma eğitiminde etkin olarak teknolojik materyal kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlk okuma ve yazmanın önemini kavrar | Ön hazırlık yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İlk okuma ve yazma öğretiminin tarihsel sürecini öğrenir | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
3 | İlk okuma ve yazma yöntemlerini genel olarak tanır | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İlk okuma ve yazma öğretiminde harf yöntemini öğrenir ve bu yöntemle uygulama yapar | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | İlk okuma ve yazma öğretinde hece yöntemini öğrenir ve uygulama yapar | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | İlk okuma ve yazma öğretiminde tümden gelim yöntemini öğrenir ve uygulama yapar | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | İlk okuma ve yazma öğretiminde ses temelli cümle yöntemini öğrenir ve uygulama yapar | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Anlatılmış konular üzerinde çalışma yapılır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Eğitim ve öğretimde kullanılan teknolojik materyalleri tanır | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
10 | İlk okuma ve yazma öğretiminde akıllı tahta kullanımını öğrenir | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Bilgisayar ve internet kullanımının ilk okuma ve yazma eğitimindeki önemini kavrar | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Ses öğretiminde internet üzerinden video kullanımının etkinliğini kavrar | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Bilgisayar kullanımı ile oyunlaştırılmış etkinliklerin okuma eğitimi üzerine etkisini öğrenir | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
14 | Cep telefonu ve tablet kullanımının okuma öğrenmenin hızı üzerine etkisini fark eder | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
15 | Teknolojik materyallerin ilk okuma ve yazma eğitimi üzerindeki etkisini uygulamalı olarak öğrenir | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde anlatılmış konular üzerinde çalışma yapılır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde anlatılmış konular üzerinde çalışma yapılır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 199 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,96 | ||
AKTS | 8 AKTS |