Genel Bilgi
Kod | SÖ1808 |
Ad | Çağdaş Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları Semineri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenme ve öğretme yaklaşımları dersi ile alan öğretimi konusunda yeterli derecede bilgi ve beceri kazanacaktır. Ayrıca güvenilir kaynaklara ulaşarak alanda yapılan çalışmalar ile ilgili yansıtıcı değerlendirmelerde bulunabilecektir. Üst düzey düşünme becerilerini kullanarak bilimsel çalışmalara aktif olarak katılabilecekti
Dersin İçeriği
Temel kavramlar, öğrenme kuramları ve eğitime yansımaları. Davranışçı öğrenme, Bilişsel kuramlar, Sosyo-Bilişsel öğrenme kuramları, Hümanist kuramlar, Nörofizyolojik öğrenme kuramı. Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı, Kuramların karşılaştırılması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Brain-Based Learning. Revised Edition. (Eric Jensen)
Notlar
The Systematic Design of Instruction. ( Walter Dick, Lou Carey). 3. Models of Teaching. Connecting Student Learning With Standards. (Jeanine M. Dell'Olio Tony Donk). 4. Models of Teaching (Bruce Joyce, Marsha Weil). 5. Handbook of Cooperative Learning Methods. (Edited by:Shlomo Sharan). 6. Course Design. A Guide to Curriculum Development for Teachers. (George J.Posner, Alan N.Rudnitsky). 7. Educational Psychology. (Anita Woolfolk). 8. Instruction to Education Studies. (Steve Bartlett and Diana Burton).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramları bilir. Öğrenmeyi etkileyen etmenlere örnek verir. Öğrenme – öğretme yaklaşım ve kuramlarını karşılaştırır. Davranışçı, bilişsel, yapılandırmacı ve diğer öğrenme yaklaşım ve kuramlarının eğitim açısından doğurgularını açıklar. |
ÖÇ02 | Davranışçı, bilişsel, yapılandırmacı ve diğer öğrenme yaklaşım ve kuramlarının ilkelerini açıklar Öğrenme – öğretme yaklaşım ve kuramlarını karşılaştırır. |
ÖÇ03 | Davranışçı, bilişsel, yapılandırmacı ve diğer öğrenme yaklaşım ve kuramlarının eğitim açısından doğurgularını açıklar |
ÖÇ04 | Davranışçı, bilişsel, yapılandırmacı ve diğer öğrenme yaklaşım ve kuramlarını uygulanabilirlik açısından değerlendirir |
ÖÇ05 | Öğretme-öğrenme yaklaşım ve kuramlarının önemini fark eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Davranışçı öğrenme kuramları1 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Davranışçı öğrenme kuramları2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bilişsel öğrenme kuramları1 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bilişsel öğrenme kuramları2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sosyo-bilişsel öğrenme kuramı-öz-düzenlemeli öğrenme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Nöro-fizyolojik öğrenme kuramı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hümanist kuramlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Öğrenme-Öğretme stratejileri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Öğrenme-Öğretme modelleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Öğretimde çağdaş yaklaşımlar I | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Öğretimde çağdaş yaklaşımlar II | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Öğretimde çağdaş yaklaşımlar III | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 5 | 75 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 205 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,20 | ||
AKTS | 8 AKTS |