Genel Bilgi
Kod | SÖ1803 |
Ad | İlköğretimde Aile Katılımı Okul-Aile İşbirliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL TÜMKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İlköğretimde aile katılımının önemi ve aile katılım stratejileri hakkında bilgi edinmek
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde, ilköğretim dönemde okul-aile işbirliğinin önemini, aile katılımındaki engelleri ve bu engellerle baş etme yolları, aile katılımı stratejileri ve farklı özelliklerdeki çocukların ebeveynlerinin çocuklarının eğitimlerine katılımları konularına yer verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Morrison, G.S. (2006). Fundamentals of Early Childhood Education. Fourth Ed. Ohio:Pearson Merrill Prentice Hall. Ders Notu ve Kitaplar Temel, F. (2015). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları Anı Yayıncılık, ANKARA
Notlar
Morrison, G.S. (2006). Fundamentals of Early Childhood Education. Fourth Ed. Ohio:Pearson Merrill Prentice Hall. Ders Notu ve Kitaplar Temel, F. (2015). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları Anı Yayıncılık, ANKARA
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlköğretimde aile katılımının önemini kavrar |
ÖÇ02 | İlköğretimde aile katılımındaki engellerinin farkına varır |
ÖÇ03 | İlköğretimde aile katılım stratejilerini öğrenir |
ÖÇ04 | İlköğretimde okul işbirliğinin önemini kavrar |
ÖÇ05 | Okul işbirliği engellerini tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve İlköğretimde anne baba eğitimi ve aile katılımının önemi hakkında bilgilendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Farklı ülkelerde uygulanan aile eğitim programları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Türkiye´de uygulanan aile eğitim programları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Aile katılımındaki engeller ve engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çözüm önerileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Erken çocuklukta okul aile arasındaki iletişim | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Aile katılımı stratejileri ve stratejilere ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Aile katılımı stratejileri ve stratejilere ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Aile katılımı stratejileri ve stratejilere ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma III | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Aile katılımı stratejileri ve stratejilere ilişkin etkinlik örnekleri üretme ve sunma IV | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Hasta ve özel eğitime muhtaç çocukların aileleriyle çalışma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Uyum problemi olan çocukların aileleriyle çalışma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İstismara uğrayan çocukların aileleriyle çalışma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Farklı kültürel değerlere sahip ve anadili farklı olan ailelerle çalışma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İlköğretimde babaların eğitime katılımını sağlama | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 4 | 68 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 12 | 48 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 202 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,08 | ||
AKTS | 8 AKTS |