Genel Bilgi
Kod | SÖ1802 |
Ad | Öğretmenlerde Kişilerarası İlişkiler ve Problem Çözme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL TÜMKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SONGÜL TÜMKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğretmenlere; etkili kişilerarası iletişim becerilerini geliştirme, iletişim sorunları ile başa çıkabilme, örgütsel iletişimi sağlama becerilerin kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
İletişim, iletişim engelleri, insancıl eğitim anlayışı, öğretmen –öğrenci ilişkileri, öğretmen-öğretmen ilişkileri, yönetici-öğretmen ilişkileri, yönetici-öğrenci ilişkileri, yönetici-öğretmen-öğrenci ve aile ilişkileri, sağlıklı iletişim kurma yolları, saygı, içtenlik ve empati anlayışının geliştirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Kaya, Alim Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim Pegem Akademi 2010 Ergin Akif Eğitimde Etkili İletişim Anı Yayıncılık 2008
Notlar
Kaya, Alim Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim Pegem Akademi 2010 Ergin Akif Eğitimde Etkili İletişim Anı Yayıncılık 2008
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanında bilimsel çalışmalar için gerekli yöntemi öğrenir |
ÖÇ02 | Problem çözme becerileri geliştirir. |
ÖÇ03 | Bilgileri uygulamaya dönüştürebilir |
ÖÇ04 | Organizasyonlardaki örgütsel iletişim yöntemlerini ve fonksiyonlarını tanıma becerisi kazanır |
ÖÇ05 | İletişim engellerini ve bunları aşma yollarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişim | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Etkili iletişim | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kişilerarası ilişkiler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kişilerarası iletişimin öğeleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İletişim ve liderlik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | İletişim ve örgütsel bağlılık | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İletişim ve örgütsel sağlık | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo |
9 | Okulda insan ilişkileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
10 | Kişilerarası çatışma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kişilerarası problem çözme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
12 | Kişilerarası problem çözme yöntemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Öğretmenlerde kişilerarası problem çözme becerilerinin geliştirilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İnsan ilişkilerini geliştirme ile ilgili örnek olaylar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Örnek Olay |
15 | İnsan ilişkilerini geliştirme karşılaşılan sorunlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 4 | 68 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 12 | 48 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 202 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,08 | ||
AKTS | 8 AKTS |